מראדונה. סבל מדיכאון
מראדונה. סבל מדיכאוןצילום: פלאש 90

הזנחה רפואית או נסיבות טבעיות? חודש מאז הלך לעולמו אחד משחקני הכדורגל הגדולים ביותר בכל הזמנים, דייגו ארמנדו מראדונה, נחשפת כעת סיבת מותו.

כזכור, מראדונה מת בגיל 60 ובארגנטינה, ארץ מולדתו בה נחשב לגיבור לאומי כשהביא את נבחרת הכדורגל לזכיה בגביע העולם, מיהרו להטיח את האשמה על מותו של גדול שחקניה על רופאו האישי ליאו לוק.

הטענה הייתה כי לוק הזניח את בריאותו התקינה של מראדונה וכי במו ידיו הביא להתדרדרות מצבו הבריאותי, כאשר מיהר לשחררו מבית החולים לאחר ניתוח הראש שעבר.

לוק מצידו טען כי אם לא היה אפשר לשחרר את מראדונה מבית החולים לביתו לטיפול ביתי, בית החולים לא היה עושה זאת וכעת מסתבר כי אולי הצדק עימו.

דו"ח נתיחת הגופה שבוצעה על מראדונה הראה כי גדול שחקני הכדורגל בכל הזמנים סבל משורה של בעיות בכליות והפרעות לב ולמעשה מת כתוצאה מבצקת ריאות חריפה שיחד עם בעיות הלב לא הותירו לו כל סיכוי לחיות.

מטרת נתיחת הגופה הייתה להבטיח שלא בוצעה רשלנות רפואית מצידו של רופאו האישי של מראדונה שנמצא עדיין תחת חקירה ונראה כי זה אכן חף מפשע.

עוד נחשף מתוך דו"ח הנתיחה כי בדמו של מראדונה לא נמצאו כלל עקבות של אלכוהול ו/או סמים, דבר שמהווה הפתעה גדולה לנוכח אורח חייו הנהנתי והידוע ומוכר של אגדת הכדורגל הארגנטינאית.

מה שכן נמצא בדמו של מראדונה היו עקבות של תרופות נגד דיכאון שנראה כי מראדונה נטל עד סוף חייו.