זאב אלקין מצטרף לגדעון סער
זאב אלקין מצטרף לגדעון סערמתוך השידור

ההודעה של השר זאב אלקין על עזיבת הליכוד והצטרפותו לגדעון סער משפיעה על המפה הפוליטית ועל מערכת הבחירות.

על פי סקר 103fm, שבוצע על ידי פאנלס פוליטיקס ופורסם במעריב, הליכוד רושם היחלשות ויורד ל-25 מנדטים. "תקווה חדשה" של גדעון סער מתחזקת על חשבון הליכוד וזוכה ל-22 מנדטים.

מפלגת ימינה של נפתלי בנט, שהכריז אמש על התמודדות רשמית לראשות הממשלה, זוכה ל-15 מנדטים. יש עתיד-תלם זוכה ל-15 מנדטים גם כן. הרשימה המשותפת נותרה יציבה עם 11 מנדטים.

ש"ס ואריה דרעי זוכים ל-8 מנדטים, יהדות התורה ל-7 מנדטים. ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן ל-7 ומרצ עם 6 מנדטים. כחול לבן ובני גנץ ממשיכים להיחלש, וכעת המפלגה נמצאת קרוב לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

נפתלי בנט מודיע: אני רץ לראשות הממשלה

גוש נתניהו (ליכוד, ש"ס ויהדות התורה) מגיע ל-40 מנדטים. גוש חוסם ממשלת נתניהו (גדעון סער, יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, כחול לבן ומרצ) מגיע ל-65 מנדטים. זו תמונת הגושים ללא ימינה של נפתלי בנט שזכתה, כאמור, ל-15 מנדטים.

המפלגות שלא חצו את אחוז החסימה: עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר עם 1.7%, העבודה בראשות עמיר פרץ עם 0.7%, הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ עם 0.2%, גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס עם 0.2%.

בסקר, שנערך על ידי מנחם לזר, השתתפו 523 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. נערך ב-23 בדצמבר 2020. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4%.

השר זאב אלקין: אני מצטרף לגדעון סער

השר זאב אלקין הודיע אמש (רביעי) על הצטרפותו למפלגת 'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער. אלקין מתפטר מהכנסת ועוזב את הליכוד.

הוא תקף בחריפות את ראש הממשלה במהלך נאום שנשא. "אני רואה איך אצל נתניהו העניין האישי גובר על הלאומי. הולכים לבחירות כי אתה רוצה למנות פרקליט מדינה ולהשפיע על משפטך. הבאת לליכוד פחד להביע ביקורת וחצר ביזנטית. חברי כנסת שירוצו לאולפנים יבקרו אותי בשצף קצף אבל הם אומרים עליך בחדרים סגורים את אותו הדבר".

"אין לך בעיה להבטיח הבטחות ולרמות. אתה בונה על בנט שישכח את מה שעשית לו בתסמונת האשה המוכה", הוסיף אלקין ואמר, "במצב הזה אני לא יכול להגיד יותר לאזרחי ישראל להצביע לך, ולהיות שר בממשלתך".

״לצערי, בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה, אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים שלך והגחמות של סביבתך הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות, שמשמעותם לעיתים קרובות קריטית עבור מדינץ ישראל ואזרחיה״.

אלקין הוסיף ״כמי שצופה בתהליך המסוכן הזה מקרוב אני מודאג יותר ויותר, והאמון שלי בך ובכנות כוונותיך נסדק יותר ויותר. השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי, ואף גובר עליו יותר ויותר״.