כשבתי הכנסת סגורים, צועקים ברחובות. מניין רחוב בעת ברכת כוהנים
כשבתי הכנסת סגורים, צועקים ברחובות. מניין רחוב בעת ברכת כוהניםצילום: ללא

ההחלטה על סגר שלישי תופסת את מתפללי בתי הכנסת בעיצומו של החורף, המקשה מאוד על קיומם של מנייני תפילה באוויר הפתוח.

בארגון העולמי של בתי הכנסת מציינים הבוקר (חמישי) בעקבות החלטת ממשלת ישראל על הטלת הסגר, כי "מבחינת בתי הכנסת- הפעם, ביחס לסגרים הקודמים, המצב מורכב אף יותר".

"העלייה בתחלואה והסגר הנוכחי מגיעים אלינו בשיאו של החורף כאשר תפילות במרחב הפתוח הן מאתגרות במיוחד, ומיום ליום אפשרות הן הופכות ל'משימה' לא פשוטה בתנאים מורכבים", מציינים בארגון

"עם זאת", מדגישים בארגון בתי הכנסת, "כבר אמרו חכמינו- 'וחי בהם - ולא שימות בהם'. 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' זו חובתנו הבסיסית. למרות המורכבות יש להמשיך להעדיף להתפלל במרחב הפתוח ככל שניתן על מנת לצמצם ולמנוע הדבקה רחבה בבתי הכנסת. באם הדבר לא מתאפשר- על גבאי בתי הכנסת וראשי הקהילות לייסד מנייני תפילות נוספים מצומצמים בשעות שונות כאשר בכל מנין יתפללו לכל היותר עשרה מתפללים".

בארגון מבקשים הבוקר "להדגיש כי אוכלוסיות בסיכון החוששים להידבק רשאים להתפלל בביתם תפילת יחיד. כמו כן, על גבאי בית הכנסת להבהיר לכל המתפללים כי אדם שחש בתסמינים כלשהם, אף הקטנים ביותר, שלא יגיע כלל לבית הכנסת ויסכן את ציבור המתפללים. על הגבאים לחדד בפני המתפללים שוב את ההנחיות המיוחדות לימי הקורונה כפי שפרסם ארגון בתי הכנסת בעבר בשיתוף עם משרד הבריאות".