Aryeh Deri אריה דרעי
Aryeh Deri אריה דרעיYonatan Sindel/Flash90

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס הבוקר (חמישי) לראשונה ליציאה לבחירות רביעיות בתוך שנתיים, מתח ביקורת חריפה על כחול לבן ועקץ על הדרך את מפלגות הימין שאינן מיישרות קו עם בנימין נתניהו.

"לצערי אנחנו נאלצים ללכת שוב לבחירות מיותרות, ובעת הזו מדובר בפגיעה כפולה, כאשר אנחנו עדיין בעיצומה של המגפה הקשה, התחלואה מזנקת וחלילה אנחנו עלולים להיכנס לסגר שלישי ללכת כעת לבחירות זה אסון למדינה, אסון לאזרחים", אמר בראיון לעיתון הבית של ש"ס 'הדרך'.

הוא הוסיף ותקף את כחול לבן וגנץ: "לצערי, אנשי כחול לבן כנראה לא הפנימו את גודל השעה ואת עומק המשבר הבריאותי והכלכלי שמדינת ישראל נמצאת בו, והתנהלו בחוסר אחריות מוחלט.

"כחול לבן הפרה את ההסכם ברגל גסה, ובראש הדברים נמצאת ההתחייבות המפורשת שלהם בהסכם הקואליציוני להעביר מיד עם הקמת הממשלה חוק חדש להסדרת מעמד בני הישיבות, דבר ששר הביטחון בני גנץ מנע עוד בתחילת הדרך. וכך היה בסעיפים רבים נוספים, כשהם מתנהלים בקביעות באופן חד צדדי ומנסים לקבוע עובדות בשטח ולכפות על הרוב את דעתם".

בהמשך דבריו טען דרעי כי עלולה לקום ממשלה 'אנטי דתית', אותה הגדיר כ'ממשלה תל-אביבית'. "יחד עם זאת, אסור לנו חלילה וחס להיכנס לשאננות מסוכנת. לצערנו, במערכת הבחירות הזו מתחזק ומתגבר החשש מהקמת ממשלה חילונית באופן מובהק, שעיקרה יהיה פירוק הסטטוס-קוו ופגיעה בצביון היהודי של המדינה, בעולם התורה, בבני הישיבות, באברכים ובחלשים".

"הייתי הראשון שהתריע בבחירות הקודמות מפני התכנית של ליברמן ולפיד להקים ממשלת שמאל מסוכנת, וכולנו ראינו איך התרחיש הזה כמעט והתממש, וכיצד ברגע האמת הם פעלו בכל כוחם למען הקמת ממשלה כזו.

"גם כעת אני אומר: ביחסי הכוחות הנוכחיים במערכת הפוליטית יש גורמים רבים ששמו להם למטרה להקים ממשלה בלי החרדים, בלי זהות יהודית אמיתית, בלי דאגה לעולם התורה. ממשלה 'תל-אביבית' של גורמי שמאל מובהק, לצד מי שכביכול נמצאים במרכז-ימין".

"כבר נוכחנו לדעת למרבה הכאב, ש'אם אין אני לי מי לי', אם אנחנו לא נמצאים בממשלה ודואגים לצרכים החיוניים שלנו, אף אחד לא ידאג לנו, אלא אדרבה – ילכו ויפגעו בכל הקדוש והיקר לעם היהודי, ילכו ויקצצו בפת הלחם של ילדים רק כי הם חרדים. עדיין לא שכחנו את הממשלה שהוקמה בבחירות 2013 ואת אותה 'ברית אחים' שפעלה כנגדנו", דברי דרעי.