נפתלי בנט וגדעון סער
נפתלי בנט וגדעון סערשריה דיאמנט/TPS

עורך אתר ערוץ 7, עוזי ברוך התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לקול הים האדום להתרחשויות הפוליטיות של היממה האחרונה, ובהן הצטרפות השר זאב אלקין למפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער והכרזתו של נפתלי בנט כי יתמודד לראשות הממשלה.

לדבריו, עזיבת אלקין היא מכה עבור הליכוד לא מבחינה אלקטורלית, אלא מבחינת היכולות הפוליטיות שלו, "אלקין הוא הוא אשף בעסקאות פוליטיות יודע למנוע משברים, ליזום אותם ולסגור דילים פוליטיים. המכה או הפיגוע הפוליטי הזה, הוא במיוחד בשל העובדה שאלקין היה סוג של יד ימינו של נתניהו שמאוד האמין בו. היה האיש מאחורי הקלעים שמציל אותו ממשברים פוליטיים בטח בתקופה שהיה יו"ר הקואליציה".

ברוך מציין כי הצטרפות אלקין למפלגתו של סער יכולה להעביר קולות מכמה אוכלוסיות בציונות הדתית, וכן מקשה על תעמולת הליכוד לצייר את "תקווה חדשה" כמפלגת שמאל, משום שהוא איש ימין מובהק, "אלקין תמיד היה האיש של הליכוד להתיישבות ביו"ש וגורם משמעותי בקשית שאיתה נתניהו נהג לשאוב מצביעי בנט".

על הכרזתו של בנט שנבלעה אתמול בכותרות בגלל הצהרת אלקין אמר עוזי ברוך, "נפתלי בנט שואף גבוה כי הוא הייטיקיסט, אידיאליסט ובוגר סיירת מטכ"ל. בנט הימר אתמול הימור גדול בהחלטה לכנס מסיבת עיתונאים ולהכריז על התמודדות על ראשות הממשלה, אחרי שבסקרים נדחק בשל מפלגתו של סער".

לדבריו, "התקווה שלו היא שההכרזה תחזיר לו חלק מהכוח שאבד לו עם ההצטרפות של סער למרוץ, אבל אם זה לא יעבוד הוא יאלץ לשנות קמפיין".

"הדבר העיקרי שבנט צריך עכשיו לעשות זה לחדד מאוד את ההבדלים בינו לבין מפלגת סער החדשה בנושא המאבק הנדרש במערכת המשפט, להבריא את הפרקליטות ואת בית המשפט והאימוץ המוחלט של סדר היום של הריבונות. הוא חייב לחדד מסרים ולא ללכת על קמפיין עמימות", הוסיף.

"כניסת סער למשחק ה'רק ביבי-רק לא ביבי', מסוכנת מאוד ועלולה לדרדר את ישראל למערכת בחירות חמישית בקרוב. את המחנות האלו צריך לשבור ולחזור לדבר על התוכן, על האידיאולוגיה, וזה דבר שבנט מוביל והוא היחיד שמחזיק בגישה שיכולה לרפא את השבר שהמערכת הפוליטית הישראלית נתונה בו כרגע".