חבצלת דולב
חבצלת דולבצילום: יח"צ

בואו נדבר רגע על הרצון. לכאורה הרצון הוא משהו בינארי, או שאני רוצה או שלא. כל אחד מאיתנו רוצה דברים מסויימים ולא רוצה דברים אחרים.

אבל האמת היא שבהרבה סיטואציות בחיים יש לנו בתוכנו שני רצונות סותרים, רצון מודע ורצון לא מודע. הרצון הלא מודע הוא בד"כ ברירת המחדל שלנו, הוא נוטל פיקוד על הרצון השקול, ההגיוני, הרציונלי.

לדוגמא: יש לי רצון במודע לרזות, ועם זאת הלא מודע שלי ממש רוצה לעוף על הקרואסון הזה מולי. אז את מה אני באמת רוצה? אם אני אוכלת בסוף את הקרואסון אז כנראה שעם כל הרצון לרזות יותר רציתי לאכול... זאת אומרת שיש לי 2 רצונות בתוכי ובסופו של דבר אני מכריעה לפי אחד מהם. אם זה בלי יותר מדי חשיבה אז לרוב אנחנו מכריעים לפי הרצון הלא מודע שלנו, לעיתים זה לטובתנו ולעיתים ממש לא.

להצטרפות לפרוייקט 252 לחצו כאן

גם להרבה רווקים/ות יש רצון אמיתי להתחתן. הם עושים המון השתדלויות על מנת להתחתן, יוצאים לדייטים, פונים לשדכנים, מוציאים זמן, כסף והרבה אנרגיה. עם זאת יש להם גם רצון פנימי אחר והוא לא להתחתן. אם נתקעים בשידוכים, יוצאים הרבה פעמים ועדיין משהו לא זז סביר להניח שיש רצון לא מודע שרוצה לא להתחתן. לעיתים אפשר לזהות אותו לבד ולפעמים צריך עזרה מבחוץ של איש מקצוע על מנת לזהות אותו. החסם הפנימי הזה יושב חזק מאד בנפש ומקשה מאד על חתונה.

פעם הייתה אצלי רווקה שלא הצליחה להתחתן, כשביררנו גילינו שבלא מודע היא לא מוכנה משהו פחות ממושלם (דבר שאפיין אותה, אגב, בכל תחומי חייה..). מעבר לכלים שנתתי לה על מנת לא להיות תלויה במושלמות, אמרתי לה לשים על המאזניים את ההפסד בצד השני. אם תבחר להתחתן, מושלם לא יהיה לה. אבל אם תבחר לא להתחתן לא יהיה לה כלום.. לפעמים אנחנו לא שמים לב למחיר הכבד שאנחנו משלמים על הבחירה ברצון הלא מודע שלנו.

גם אם עד היום רציתי באמת משהו אחד שלא הייתי מודע/ת אליו, אני יכול/ה להסיר את החסמים ולבחור בחירה מודעת מעכשיו והלאה לרצות באמת משהו אחר (שאולי במבט ראשון יותר קשה לי או מפחיד אותי), אבל במבט לעומק ולטווח ארוך מה שאני באמת רוצה.

חבצלת דולב - מנחת הורים, זוגיות ומודעות עצמית. עוזרת לרווקים/ות לצאת מהתקיעות ותמסור שיעור מיוחד בנושא במסגרת 'פרוייקט 252' ביום רביעי, ט"ו בטבת (30.12)

להצטרפות לפרוייקט 252 לחצו כאן