רוטנשטיינר. יאמן קדנציה נוספת את הנבחרת
רוטנשטיינר. יאמן קדנציה נוספת את הנבחרתצילום: פלאש 90

החלטה מקצועית או כלכלית? מספר ימים אחרי שהודיעה וועדת האיתור כי היא ממליצה על המשך כהונתו של ווילי רוטנשטיינר כמאמן נבחרת הכדורגל של ישראל, היום (חמישי) מינויו לקדנציה נוספת הפך רשמי כשהנהלת ההתאחדות לכדורגל קיבלה את המלצת וועדת האיתור והצביעה על המשך כהונתו של האוסטרי כמאמן הנבחרת.

המשך כהונתו של רוטנשטיינר כמאמן הנבחרת מתקבל בתמיהה נוכח העובדה כי נכשל כישלון חרוץ בפלייאוף ההעפלה ליורו ובמפעל ליגת האומות, ובכל זאת יוביל את נבחרת ישראל בשנתיים הקרובות.

נראה כי לא רק שיקולים מקצועיים עמדו לנגד עיניהם של הנהלת ההתאחדות לכדורגל וחברי וועדת האיתור, כשגם לנושא הכלכלי בתקופת הקורונה הייתה חשיבות מכרעת בקביעת זהות המאמן הבא של הנבחרת. רוטנשטיינר האוסטרי שהגיע לנבחרת כמנהל טכני ומונה למאמן הנבחרת במקומו של אנדי הרצוג האוסטרי שעזב, החזיק בחוזה בסעיף פיצוי במקרה של פרידה ויש הטוענים כי סעיף זה הוא שגרם להמשך תפקודו כמאמן הנבחרת.

על פי החוזה החדש שיהיה עד סוף עונת 2021/22, המאמן האוסטרי יאמן את הנבחרת חצי קדנציה בלבד, כשיוביל אותה בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022. בנוסף, החוזה החדש כולל מענקי העפלה לשלב פלייאוף המונדיאל ומענק נוסף במקרה של העפלה היסטורית לגביע העולם, לראשונה מאז מונדיאל 1970.