אהוביה סנדק
אהוביה סנדקצילום: באדיבות המשפחה

רבני גוש עציון יצאו במכתב משותף שבו הם קוראים לחקור את מותו של אהוביה סנדק ז"ל שנהרג ביום ראשון בתאונה בזמן מרדף משטרתי בבנימין.

הרבנים כותבים: "קול דמי אחינו צועקים. היום במכתב לחקור בכובד ראש ובלב שבור אנו יוצאים בקריאה צלולה וברורה: לחקור לעומק את מותו של אהוביה סנדק ז"ל מגוש עציון".

"אהוביה היה בעל נפש עדינה ואצילה; הוא היה חלק מנערים שאהבת עם ישראל וארץ ישראל יוקדת בקרבם, שגם אם הם שוגים ואינם הולכים בדרך שאנו מנחים אותם, הם יקירינו, אהובינו, אחינו ובנינו.

''כיוון שאירע מקרה חמור שקיפד חיי אדם, אנו דורשים לחקור ביסודיות את כל נסיבות מותו הטראגי, בפרט לאור הטענות על התנהלות המשטרה באירוע זה'', כתבו הרבנים.

רבני גוש עציון תובעים בתוקף שהאירוע ייחקר ביסודיות ועד תום על ידי גורם עצמאי ובלתי תלוי, שיוסקו מסקנות, כולל אישיות במידת הצורך, שיופקו לקחים, ושממצאי החקירה יפורסמו כראוי.

''רבני גוש עציון ותושביו כואבים ואבלים עם המשפחה על אובדן הבן האהוב שנקטף בדמי ימיו, ומתפללים לנחמה למשפחה ולחבריו בבניין ארץ ישראל וירושלים", הוסיפו רבנים. ''בשבוע שבו נקרא בפרשה "כי עבדך עָרַב את הנער" מחובתנו להיות ערֵבים כלפי כל נער. אסור לעבור בשתיקה על מקרה כזה כדי שחלילה לא נהיה שוב אבלים על נערים יקרים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי "לא יעלה על הדעת שבסוף מרדף משטרתי מוצדק ככל שיהיה, אנחנו נעמוד מעל קבר פתוח של נער בן 16. דרישתנו היא לקיים חקירה עניינית ומקצועית על נסיבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל. לצערנו נוצר רושם שהמשטרה נוהגת להקל על השוטרים המעורבים באירועים כה חמורים.

''אנו מצטרפים לקריאתם של רבני יישובי גוש עציון לחקור את אותם שוטרים ואת ההתרחשות לעומקה כדי שהאמת תצא לאור. אנו קוראים לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה לקחת את הנושא לטיפולו האישי. הקרע העמוק בין אזרחי המדינה לשוטרים מהווה בעיה מרכזית כקודם כל ולפני הכל עבור המשטרה עצמה", כך נאמן.