ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר הערב (חמישי) על ההחלטה לקיים לימודים במתכונת רגילה בימי הסגר שייכנס לתוקף ביום ראשון בשעה 17:00.

״לאחר התייעצות שקיימתי היום עם שר הבריאות ושר החינוך, החלטנו שגני הילדים, כיתות א׳-ד׳ וכיתות י״א-י״ב ימשיכו במתכונת הלימודים הרגילה. עשינו את זה קודם כל כדי שהתלמידים הללו לא יפסידו לימודים, ושנית, גם כדי להקל על ההורים'', אמר ראש הממשלה.

נתניהו משוכנע שישראל תצא ממגיפת הקורונה בתוך שבועות ספורים, ''בזמן הזה אנחנו הופכים את ישראל לאלופת העולם בחיסונים. אתמול חיסנו 65 אלף אזרחים, ועד סוף השבוע הבא אני מקווה שנגיע ל-100 אלף חיסונים ביום.

''אני רוצה להגיד לכם שהשילוב של מבצע החיסונים האדיר מצד אחד, וסגר קצר ומהיר מצד שני, מאפשר לנו לצאת מהקורונה וכנראה שאנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה. ברכה גדולה״, הוסיף נתניהו.

כאמור, שרי הממשלה החליטו בתום התייעצות כי מערכת החינוך לגיל הרך, גני הילדים וכיתות א'-ד' (כולל צהרונים) ו-י"א'-י"ב יקיימו יום לימודים מלא גם במהלך הסגר שיחל ביום ראשון בשעה 17:00.

ביממה האחרונה נשמעה ביקורת חריפה על החלטת הממשלה להפעיל את מערכת החינוך במהלך הסגר עד השעה 13:00 בלבד. ארגוני הורים, אנשי חינוך ובכירים ברשויות המקומיות אמרו כי ההחלטה מבטאת ניתוק מהשטח.

שר הביטחון בני גנץ שהבין כי התקבלה החלטה שגויה, אמר בצהריים כי יפעל לשנותה. כעבור מספר שעות הוא צייץ בטוויטר ''כפי שדרשתי: הילדים יהיו ימים מלאים במסגרות החינוך בזמן הסגר. מברך את משרד הבריאות והצוותים המקצועיים על ההחלטה הנכונה והמוצדקת''.

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר לרשת ב' כי הסגר יימשך שלושה שבועות לפחות במטרה להוריד את התחלואה. "שבועיים כנראה לא יספיקו. מדינת ישראל צריכה להיערך לדעתי לסגר של שלושה שבועות לפחות. ברגע שפותחים חינוך, יותר תעסוקה ומרחיבים את המעגלים - הסגר פחות אפקטיבי", אמר קיש.