ישראל כ"ץ בבית משפחת הורגן
ישראל כ"ץ בבית משפחת הורגןצילום: רועי חדי

שר האוצר ישראל כ"ץ מהליכוד הגיע היום (חמישי) לנחם את משפחתה של אסתר הורגן הי"ד, אם לשישה מהיישוב טל מנשה בצפון השומרון שנרצחה בפיגוע אכזרי ביום ראשון האחרון.

אב המשפחה בנימין הורגן סיפר לשר האוצר על הרצון של המשפחה "להוסיף אור" לזכר אסתר ובין השאר להביא להכפלת הישוב טל מנשה. "אנחנו מבינים שזה לא מקרה פרטי שלנו אלא נושא לאומי", אמר הורגן, "מה שירתיע את האויב הוא שהניסיון להחליש אותנו יביא אותנו דווקא להתחזק ולהיאחז בקרקע".

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר למשפחה: "אני רוצה להביע את צערי בפני כל המשפחה של אסתר זכרונה לברכה. נעשה את הכל כדי להניח את ידינו על הרוצח ועל שולחיו ושותפיו ונמצה איתם את הדין. כמובן שאנחנו ברוח מורשת המשפחה נפעל כדי לחזק את היישוב והתיישבות כולה גם בבניה גם בתשתיות, זו תהיה התשובה האמיתית.

"הניסיון לעקור אותנו מכאן לא יצלח", הדגיש כ''ץ. ''אנחנו נחזק ונבנה את יהודה ושומרון וזו תהיה התשובה הניצחת לכל השנאה ולכל הרצח והאלימות. בידינו האחת ננקוט ביד קשה ונשמור על הביטחון וידינו השנייה תבנה, תפתח ותקדם את ההתיישבות''.

שר האוצר הודה לראש המועצה יוסי דגן: ''זו הזדמנות להודות לך על כל הפעילות שאתה עושה, נמשיך לפעול יחד כדי לבנות ולחזק את היישוב והמשפחה ואת כל תושבי מדינת ישראל".

דגן אמר "כשאנחנו עומדים כאן מול בית המשפחה האצילית הזו שכל מה שמעניין אותה זה לא רע על אחרים אלא איך להוסיף טוב לארץ הזו, איך לבנות את הארץ הזו, איך להוסיף אורות של בניה, אורות של כבישים, אנחנו צריכים כולנו להצטרף למשפחה האצילית הזו ולתת תשובה לאותם ברברים שבצורה כל כך אלימה רצחו את אסתר. אנחנו נכפיל את היישוב הזה, אנחנו נקים יישובים חדשים וזו תהיה התשובה הציונית הניצחת לטרור".