המרדף אחרי רוצחה של אסתר הורגן הי"דדובר צה"ל

בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ וכוחות מיוחדים של משטרת ישראל נעצר היום (ה') חשוד במעורבות בביצוע הרצח של אסתר הורגן ז״ל ביער ריחן ביום ראשון האחרון. החשוד הועבר לחקירת שב"כ.

כוחות צה״ל ושב״כ פעלו בשעות האחרונות במרחב החטיבה המרחבית ״מנשה״ ועיכבו לחקירה חשודים נוספים.

מפקד החטיבה המרחבית "מנשה", אלוף-משנה יאיר פלאי: "במהלך מבצע חטיבתי שנמשך ביומיים האחרונים בשיתוף השב"כ וכוחות מגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים, עצרנו מספר חשודים כסייענים ממעגלים הקרובים בביצוע הרצח של אסתר הורגן ז"ל.

''כוחות החטיבה וצה"ל ימשיכו לפעול לסגירת המעגל סביב כלל המעורבים ויפעלו להריסת ביתו של המחבל", הבטיח פלאי.

צילום: דובר צה"ל

בנימין הורגן, בעלה של אסתר ז"ל שנרצחה ביום ראשון האחרון בפיגוע טרור ביער ריחן בשומרון, ספד לה הערב (חמישי) ואמר כי המשפחה תמשיך את העשייה שהותירה אחריה אסתר.

''אסתר גידלה אותנו, גם אותי במרוצת השנים. המשפחה חזקה, אנחנו איתנים בדעתנו להמשיך בעשייה שהיא התחילה. היא ראתה תמיד את הטוב בכל אדם ועזרה לכל כך הרבה אנשים", אמר הורגן בכאב.

בעלה של אסתר הודה בקושי לעכל את האובדן: ''האירוע עוד לא מחלחל באופן מלא. אנחנו עוד לא מפנימים את האובדן והאסון, ותמיד יש הרגשה שנחזור מתישהו לחיינו השגרתיים, אבל אני יודע שזה לא יקרה".

"בשבעה ניגש אליי אדם ואמר לי 'אתה לא מכיר אותי, הייתי מטופל של אסתר ובזכותה אני בחיים'. היא הצליחה לעשות את זה כי היא ראתה את הטוב בכל אדם, גם כשהאדם עצמו לא הצליח", אמר בנימין.

על תפיסת המחבל החשוד ברצח סיפר הבעל: "אני מקווה שבית המשפט לא ימצא נסיבות מקלות וימצה איתו את הדין. אנחנו כמובן מחזקים את ידי שירות הביטחון הכללי, הייתי בטוח שזה יגיע במוקדם או במאוחר, הם עשו את העבודה בצורה נפלאה, ואנחנו סומכים את ידינו על כוחות הביטחון ומערכת המשפט, וכמובן מצפים שיימצה הדין עד תום עם אותו רוצח נתעב, ואנחנו נתרכז בעשייה שלנו, להוסיף אור".

שרת התחבורה מירי רגב שניחמה את בני משפחת הורגן, יצאה נרגשת מבית המשפחה ביישוב טל מנשה. רגב סיפרה: ''שוחחתי עם בנימין בעלה של אסתר ועם ילדיה, משפחה לתפארת אוהבי הארץ, שרק רוצים להוסיף אור בעולם. המענה לטרור הינו טיפול ביד ברזל מבחינה ביטחונית ובהמשך בניית הארץ וחיזוק ההתיישבות''.

קדיש בהלווית אסתר הורגן הי"ד

בצהריים הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וצה"ל נעצר היום (חמישי) חשוד במעורבות בביצוע הרצח של אסתר הורגן ביער ריחן.

בהודעת השב"כ צוין כי החשוד הוא פלסטיני מאזור ג'נין הנמצא בחקירת שב"כ. יתר פרטי החקירה תחת איסור פרסום.

אסתר הורגן, תושבת טל מנשה שבצפון השומרון, אם לשישה ילדים, אמנית ויועצת זוגית נרצחת בפיגוע ביער ריחן ביום ראשון השבוע, וגופתה נמצאה ביער באותו לילה.

הורגן יצאה לריצה ביער ביום ראשון בסביבות השעה 13:00 בצהריים. בשעות הערב, לאחר שלא הצליח ליצור אתה קשר, הזעיק בעלה בנימין את כוחות הביטחון.

צוותי הסריקה בהם יחידת חילוץ שומרון, מתנדבים אזרחים מהישובים הסמוכים, רבש"צים, צוותי סריקה של צבא ומשטרה החלו בחיפושים אחריה. בסביבות השעה אחת לפנות בוקר היא נמצאה ע"י אחת מיחידות הסריקה, ללא רוח חיים.

אסתר הורגן הייתה אם לשישה ילדים, שתי בנות וארבעה בנים. הקטן שבהם בן 13 חגג בר מצווה רק לפני כ 3 חודשים.

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין הגיע הבוקר (חמישי) לניחום אבלים אצל משפחת הורגן. במהלך הביקור הדגישו בני המשפחה בפני הנשיא כי הם אינם מעוניינים בנקמה וכי נחמתם תהיה באישרור בנייה נוספת עד כדי הכפלת היישוב.

בעלה של אסתר הורגן בנימין אמר לנשיא: "מכיוון שאנחנו לא יכולים לתפוס את מי שעשה את המעשה הנורא הזה אנחנו מבינים שאנחנו יכולים להוסיף אור, ואני שומע שיש תוכניות להכפלת הישוב, הנחמה שלנו תהיה בבנייה ובהכפלת הישוב".

הנשיא אמר "כל העם בישראל מתפעל מכם, ומבקש לחזק אתכם, אתם מגשימים היום את הציונות".

נשיא המדינה התייחס לבקשתו של בנימין הורגן ואמר, "מילותיך מילים חשובות. אי אפשר להתעלם מקבוצות שמנסות לפגוע בנו. כאן בנינו את מדינתנו. המאווים שלנו הם לבנות. כפי שאתם הקמתם כאן בית. אנחנו צריכים להתבסס בארצנו ובמדינתנו. אתם דוגמא לכך שבאתם מתוך רצון לעשות לרווחת עמנו והאנושות כולה".

ראש המועצה יוסי דגן שמלווה את המשפחה אמר "מדינת ישראל צריכה להצטרף כולה למשפחה האמיצה הזו, שאומרת שכל מה שהיא רוצה זה להגביר את האור. להוסיף בניה בארץ ישראל, מכאן, מבית משפחת הורגן ששכלה את היקר לה מכל ברצח מזעזע שאין שני לו אני קורא לכל מנהיגי המדינה, לתמוך בהרחבת היישוב טל מנשה, לתמוך בבנייה בכל יהודה ושומרון".

"זו צריכה להיות התשובה שלנו למעשים הברברים שבוצעו השבוע, צה"ל וכוחות הביטחון צריכים לתפוס את המחבל ולשמור על בטחון התושבים והפוליטיקאים צריכים לסייע לנו להגדיל את היישוב והבנייה, זו תהיה הנחמה של המשפחה ושל עם ישראל כולו".