העוגה שהוכנה לזוג הוותיק-טרי
העוגה שהוכנה לזוג הוותיק-טריצילום: אליצור לנגרמן

בישיבת ההסדר בבית שאן נערכה היום (חמישי) חתונה מיוחדת של בני זוג שבחרו להינשא לאחר שהתגרשו בעבר.

אורה שושן, מנהלת מרכז משפחה וזוגיות של עמותת "חיבורים" לקחת חלק בחופה לבני-זוג שהתגרשו לפני כשנתיים ובחרו להינשא מחדש אחרי שעברו איתה הליך טיפולי.

בשל ימי הקורונה והאיסור על התקהלות נערכה לבני הזוג חופה מצומצמת בקמפוס ישיבת ההסדר בבית שאן.

הרב הדיין שלמה שושן, ראש ישיבת ההסדר שחיתן את בני הזוג, סיפר כי "המזבח הוריד דמעות על פירוק הבית הראשון, וכעת הוא הפסיק, וכל משפחת הישיבה בוכה מאושר, התרגשות ושמחה. אנחנו מודים לזוג שזיכה אותנו להיות אכסניה לבניין המחודש של המשפחה ומאחלים להם לייסד את הבית השני על תובנות וכלים שנרכשו בטיפול, כך שיהיה בניין עדי עד של כבוד ואהבה".

צילום: אליצור לנגרמן
צילום: אליצור לנגרמן

"להתחתן מחדש זו לא מטאפורה אלא מציאות של ממש", מספרת אורה שושן, ראש מרכז חיבורים לזוגיות ומשפחה בבית שאן. "בחירה מחודשת באיכות החיים הזוגיים, קביעת סטנדרטים מתאימים והחלטות משותפות. ניסיון העבר, הפספוסים, הטראומות ונקודות האור הרבות מביאות זוגות שבוחרים להתאהב מחדש להיכרות עמוקה של נקודות התורפה והחוזקה של הקשר ובעיקר של עצמם. החתונה מחדש אינה רק לזוגות גרושים, גם זוגות נשואים יכולים לבחור לצאת למסע הזה וללמוד איך לנהל זוגיות אוהבת ומורכבת".

מרכז המשפחה בבית שאן שפועל בסמיכות לישיבת ההסדר בעיר שם דגש על טיפוח התא המשפחתי תוך מתן כלים להתמודדות עם מצבי משבר אליהם נקלעת המשפחה. המרכז הוקם מתוך אמונה כי התמודדות יעילה עם משברים תאפשר למשפחה להתגבר ולאפשר צמיחה אישית והתפתחות של כל המשפחה.

המרכז הוקם לחיזוק התא המשפחתי והעצמתו בנושאי זוגיות, אהבה, חינוך וקשר בין הורים וילדים מתוך הבנה שיציבות הבית משמעותית ביותר לבריאות הנפשית של כל אחד מבני המשפחה.