סגן ראש העיר ירושלים, אריה קינג
סגן ראש העיר ירושלים, אריה קינגצילום: חזקי ברוך

אריה קינג, סגן ראש עיריית ירושלים, קורא שלא להפגין מחר (שישי) בכניסה לירושלים, מפני כבוד השבת.

"יסלחו לי כל מי שחושבים מחר, בעיצומו של צום עשרה בטבת וממש בערב שבת, לקיים הפגנה בכניסה לעיר. לא משנה על רקע מה ומה אתם מנסים להוכיח ולהביע בהפגנה מחר, שום סיבה לא מצדיקה גרימת חילול שבת על ידי יהודי. נקודה".

את הדברים אומר קינג על רקע הכוונה לקיים הפגנה כשעה וחצי לפני כניסת השבת, בגשר המיתרים, בעקבות מותו של אהוביה סנדק ז''ל.

קינג, שאינו חשוד בחוסר אהדה כלפי המתיישבים, יודע כי הרוחות להוטות, ועל אף הצום וכניסת השבת המוקדמת, יגיעו גם מחר אנשים להפגין ולחסום את הצירים בכניסה לעיר. "הפגנה שכזו, בסמוך כל כך לערב שבת, תגרור בוודאות לחילולי שבת המוניים ולפגיעה בעונג שבת של אלפים רבים נוספים", הוא מסביר.

בהמשך הוא אומר כי מעשים שכאלו, שבסיסם בחוסר התחשבות בזולת, הם אלו שגרמו לצומות, וטוען בחריפות: "חסימת צירים וגרימת חילולי שבת ופגיעה בעונג שבת אינם מעשי חסד", וכמו כן "לקרוא לאחינו השוטרים רוצחים, זה לחשוב רע מאד על אחיכם".

"נושא ההפגנה הוא ראוי, דם יהודי אינו הפקר! אך בבקשה, תפגינו במוצ"ש, תפגינו ביום ראשון, תפגינו בכל יום ובכל שעה, רק אל תגרמו לאחים ואחיות שלנו לחלל שבת!", מבקש קינג, וחותם - "אני פונה וקורא לכל מי שחשב להגיע מחר להפגין, בערב שבת, ביציאה/כניסה לירושלים, לחשוב שנית ובמקום להפגין, ללמוד את נבואת זכריה לעילוי נשמתם של אהוביה ואסתר".

הפוסט של קינג
הפוסט של קינגצילום: צילום מסך