פרופ' חגי לוין
פרופ' חגי לויןצילום: אלירן אהרון

בעקבות תמונת התחלואה הקודרת למדי, מדינת ישראל צועדת לכיוונו של סגר שלישי שיחל ביום ראשון הקרוב בשעות הערב המוקדמות.

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור שוחח עם ניסים משעל בתוכניתו והביע את דעתו על ההחלטה: "אני חושש שנראה בשבועות הקרובים רמות תחלואה ותמותה שלא ראינו במדינת ישראל, הגענו אל הרגע האחרון וצריך לנקוט בפעולות הנכונות.

''לא צריך מגבלת מרחק ולמנוע מאנשים לצאת לאוויר הפתוח, ולא צריך להטיל מגבלות מיותרות. כשעושים זאת, פוגעים באמון הציבור. הנהגת המדינה מתנהלת מתוך פחד ולא מתוך שיקול דעת וקור רוח. לא צריך להתייחס לציבור כבעל חיים קשור לרצועה".

על המוטציה לנגיף קורונה אמר לוין: "המוטציות צריכות להדאיג אותנו בטווח הארוך. נראה שהחיסון אפקטיבי מולו, צריך להמשיך ולעקוב אחרי המצב ולפעול במקצועיות".

3,958 נדבקים חדשים בנגיף קורונה אובחנו אתמול (יום ה') ומאז חצות נוספו עוד 631 מאובחנים.

שיעור החיוביים עומד על 4.1% מתוך 98,409 בדיקות. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. זה היום חמישי שבו אובחנו יותר מ-3,000 נדבקים ביממה.

בשבעת הימים האחרונים נערכו למעלה מ-525 אלף בדיקות קורונה ושיעור החיוביים עומד על 4.05%. ממוצע של 3,037 מאומתים ביום.

926 חולים מאושפזים בבתי החולים. 506 חולים במצב קשה, מהם 128 מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,171 בני אדם. מתחילת השבוע נפטרו 92 חולי קורונה. השיא היה ביום רביעי, אז נפטרו 22 בני אדם.

שר הבריאות יולי אדלשטיין סיפר הבוקר כי עד היום חוסנו 210,000 בני אדם מקרב בני 60 פלוס, הצוותים הרפואיים והקשישים בבתי האבות.

אתמול חוסנו בישראל 74,000 בני אדם. "זוהי רק ההתחלה, נגביר את הקצב בימים הקרובים. אני מודה לעובדי משרד הבריאות, לקופות החולים, לבתי החולים, למד"א ולפיקוד העורף על עבודה מופלאה. בזכותכם 210,000 איש בדרך להיות מוגנים יותר", אמר השר אדלשטיין.

משרד החינוך פרסם אמש את מתווה הלימודים של גני הילדים ובתי הספר במהלך תקופת הסגר השלישי עליו הודיע קבינט הקורונה.

הלימודים ביום ראשון הקרוב יתקיימו כסדרם בכל מערכת החינוך למעט כיתות ה-יב בערים אדומות וכתומות שילמדו מרחוק. המתווה לסגר יחול מיום שני הקרוב, ה-28 בדצמבר 2020.

על פי המתווה, הלימודים יתקיימו בגני הילדים, בכיתות א-ד ובכיתות יא-יב. יום הלימודים בשכבות יתקיים באופן מלא, בהתאם לשעות הפעילות הרגילות.

מסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו לפעול כרגיל. מסגרות הצהרונים תמשכנה לפעול במתכונת רגילה.

▫️בכיתות י"א - י''ב יתאפשר מעבר תלמידים בין 3 קבוצות. מעבר של המורים יהיה בין 4 קבוצות. כיתות ה-י ילמדו מרחוק.

לחצו כאן לעיון במתווה המלא

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר אתמול על ההחלטה לקיים לימודים במתכונת רגילה בימי הסגר שייכנס לתוקף ביום ראשון בשעה 17:00.

״לאחר התייעצות שקיימתי היום עם שר הבריאות ושר החינוך, החלטנו שגני הילדים, כיתות א׳-ד׳ וכיתות י״א-י״ב ימשיכו במתכונת הלימודים הרגילה. עשינו את זה קודם כל כדי שהתלמידים הללו לא יפסידו לימודים, ושנית, גם כדי להקל על ההורים'', אמר ראש הממשלה.

נתניהו משוכנע שישראל תצא ממגיפת הקורונה בתוך שבועות ספורים, ''בזמן הזה אנחנו הופכים את ישראל לאלופת העולם בחיסונים. אתמול חיסנו 65 אלף אזרחים, ועד סוף השבוע הבא אני מקווה שנגיע ל-100 אלף חיסונים ביום.

''אני רוצה להגיד לכם שהשילוב של מבצע החיסונים האדיר מצד אחד, וסגר קצר ומהיר מצד שני, מאפשר לנו לצאת מהקורונה וכנראה שאנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה. ברכה גדולה״, הוסיף נתניהו.