מירי רגב, יוסי דגן, יגאל להב בסיור בכביש 55
מירי רגב, יוסי דגן, יגאל להב בסיור בכביש 55צילום: רועי חדי

לאחר שנתיים של עבודה וריכוז מאמץ נענה משרד התחבורה לדרישת המועצה האזורית שומרון ומועצה מקומית קרני שומרון לרימזור צומת ג'ינספוט וצומת פונדוק בכביש 55, אחד הצמתים המסוכנים בשומרון בהם עוברות עשרות אלפי מכוניות ביום.

הפרוייקט צפוי לשרת את תושבי מועצה אזורית שומרון בהם נופים, יקיר, רבבה, וכן את תושבי מועצה מקומית קדומים מועצה מקומית קרני שומרון ועמנואל.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך "כביש 55 הוא עורק תנועה מרכזי במרכז השומרון, וציר אורך מרכזי במדינת ישראל, שמנו לעצמנו כמטרה לשדרג את תשתיות הכבישים והתחבורה בשומרון.

בימים אלו הסתיים המכרז ונבחר קבלן מבצע לכביש עוקף חווארה, 3 שנים לאחר אוהל המחאה בכביש עוקף אל ערוב כבר החלו העבודות, ומתקדמים לקראת עבודות בכביש עוקף לובן, עמודי התאורה נפרשים ברחבי השומרון, והאיזור כולו נמצא בקדחת של התעצמות השתדרגות ועשייה, אני מבקש להודות לשרה מירי רגב שהיא ידידת ההתיישבות ובולדוזרית גדולה שמובילה את מהפכת התחבורה במדינת ישראל ובמסירות רבה מובילה יחד איתנו את פיתוח תשתיות התחבורה בשומרון, אני מבקש להודות לחברי ראשי הרשויות על השותפות במהפכה, פנינו למהפכת התחבורה בשומרון שהיא כלי מרכזי בדרך להגשמת החזון: מליון אזרחים בשומרון".

"הדרך למליון אזרחים בשומרון", הסביר דגן, "עוברת דרך תוכניות מתאר (תב"עות), נרחבות, שימור אדמות המדינה, והסדרת ההתיישבות הצעירה, יצירת עוגנים כלכליים וטיפוח הקהילה. הפרוייקט החשוב של רמזור כביש 55 צפוי להפסיק את הפקקים בכביש לשפר את איכות החיים, ולהיות עוד ציון דרך משמעותי בדרך ליעד: מיליון אזרחים בשומרון".

ראש מועצה מקומית קרני שומרון יגאל להב "לאחר שנים ארוכות של חיים עם תשתיות כבישים ישנות ורעועות, שעם צמיחת האוכלוסייה הפכו למוקדי סיכון גדולים, אנו שמחים על קידום הרמזור בצומת גינספוט שיביא להקלה מיידית על הנוסעים הרבים בה ויסייע לכלל ישובי האזור, ערבים ויהודים כאחד.
אני מודה בשם כלל התושבים לשרה מירי רגב על התערבותה האישית למתן פתרון למקטע מסוכן זה וכן לקידום הפיכת כביש 55 ל 4 נתיבים ומקווים כי המענה לצמתים הנוספים שהפכו להיות מוקדי תאונות דרכים רבות יקבלו מענה מהיר".

בימים אלו משלימים את כלל החומרים ונמצאים בהליך התארגנות להוצאת מכרז. הצפי לתחילת העבודות – חודש פברואר 2021.