מזרח ירושלים
מזרח ירושליםצילום: משטרת ישראל

משרד החוץ של הרשות הפלסטינית טוען כי "מתקפת ההתנחלות החותרת לייהד את ירושלים ולנסות למחוק את הזהות הערבית" הסלימה בארבע השנים האחרונות תחת ממשל אמריקני הנוטה ל"מדינת הכיבוש".

בהודעה שפרסם, מציין משרד החוץ הפלסטיני כי בשנה החולפת פעילות ההתנחלות בירושלים התרחבה "באופן מסוכן", ובפרט בארבעת החודשים האחרונים, ובין היתר באמצעות הכרזה על תוכניות בניה של אלפי יחידות דיור במזרח ירושלים, העמקת ניתוק ירושלים המזרחית מהמרחב הפלסטיני והמשך מחיקת הקו המפקיד בין ירושלים המערבית לירושלים המזרחית.

לטענת משרד החוץ הפלסטיני, תוכנית ההתנחלות הישראליות חותרות לשים מכשלים בפני הגעה לפתרון מוסכם על עתיד העיר העתיקה ולהפוך את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי.

עוד האשים משרד החוץ הפלסטיני את ישראל בפעילות רחבת היקף שנועדה לגירוש בדרכים שונות של תושבים ערבים בין היתר באמצעות הריסת בתים ומתקנים (למעלה מ-170 בתים).

ההודעה מדגישה, כי כל הפעולות שביצע "הכיבוש" בירושלים המזרחית "בלתי חוקיות ובטלות ולא תהיינה להן כל השפעה משפטית על אופיה ומעמדה של העיר אל-קודס", כי הרשות הפלסטינית תמשיך לפעול עם הקהילה הבינלאומית ובתי הדין הבינלאומיים כדי למצות את הדין עם כל מי שביצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".