שלמה קרעי
שלמה קרעיNoam Revkin Fenton/Flash90

הישג לחה"כ ד"ר שלמה קרעי לקראת הבחירות הקרובות: מפקחים עם מצלמות בכל הקלפיות בארץ יתעדו אירועים חריגים ואת כל הליך ספירת הקולות.

כמו כן נחסמה האפשרות לפיצול ימי הבחירות או לקבלת פתקי הצבעה לאחר יום הבחירות ונגנז הרעיון לאפשר הצבעות באמצעות קלפיות ניידות.

חלק מההחלטות התקבלו בנשיאות ועדת הבחירות המרכזית בה חבר קרעי וחלקן עברו בהצעת חוק הבחירות בשבוע שעבר לאחר מאבק של חה"כ קרעי מול משרדי הבריאות והמשפטים ומול ח"כים אחרים בוועדת חוקה.

בין ההחלטות:

1. יוצב מפקח עם מצלמה איכותית ומאובטחת בכל קלפי, כ-13000 קלפיות, לאורך כל היום. המפקח יתעד אירועים חריגים במהלך יום הבחירות וכן את כל הליך ספירת הקולות.

2. סריקת פרוטוקולים מלאים בתוך 48 שעות מסיום הבחירות. ועדת הבחירות וגם בג"צ במערכת הבחירות האחרונה לא נתנו סריקה מלאה הכוללת את דף תיעוד האירועים בקלפי וגם נתנו את הפרוטוקולים אחרי זמן ממושך יותר שמנע מהמפלגות לבצע בדיקות והצלבות. מעכשיו זה ישתנה כאמור.

3. בשום אופן לא תהיה קלפי ניידת, גם לא בבתי אבות וגם לא למבודדי וחולי קורונה.

4. בשום אופן לא יהיה שינוי בלוחות הזמנים של ההצבעה, לא יפוצלו ימי ההצבעה ולא יתקבלו קלפיות לאחר תום יום הבחירות כמו שרצו מראש לגבי קלפיות חו"ל.

לדברי חה"כ קרעי, "הבחירות הקרובות גורליות. הרפורמה הזו במצלמות ובפרוטוקולים וחסימת השינויים האחרים, ימנעו זיופים ואי סדרים ויגבירו את אמון הציבור בתוצאות הבחירות".