אילון שלו-אמסלם
אילון שלו-אמסלםצילום: באדיבות המשפחה

סגנית נשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופטת נעה תבור, הרשיעה את הילל דייויס בשיבוש מהלכי משפט.

דיוויס הינו חברו של אליהו בר זכאי, אשר הורשע בהמתה בקלות דעת של אילון שלו אמסלם ז"ל, גרימת חבלה חמורה לקטין נוסף ועבירות נוספות, ונגזרו עליו 12 שנות מאסר בפועל.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה דיוויס במסגרת הסדר טיעון, הוא הגיע עם בר-זכאי ומכר נוסף לדירת מכר בגבעתיים. זמן קצר לאחר הגעתם לדירה בגבעתיים, בעודו שתוי, דרש בר-זכאי מדיוויס ומכר נוסף לבוא עמו למועדון בנמל תל-אביב.

כאשר בר זכאי סורב הוא עזב את הדירה בגבעתיים כשהוא עצבני וכעוס, ונכנס אל הרכב. דיוויס, אשר ראה את בר זכאי במצבו, וידע כי עודנו שתוי, ניסה לשכנע אותו להישאר בדירה או לכל הפחות לנסוע לתל אביב במונית ולא לנהוג ברכב.

סמוך לשעה 01:08, בדרכו לנמל תל-אביב, עלה בר זכאי עם רכבו על המדרכה, אליה הגיעו זמן קצר לפני כן אילון שלו-אמסלם ז"ל ונער נוסף ופגע עם חזית הרכב, בעוצמה רבה, בשניהם. מיד לאחר תאונת הדרכים, שוחח בר-זכאי טלפונית עם דיוויס ועדכן אותו על קרות התאונה, כמו גם על העובדה כי בתאונה נפצע אדם אחד ולאחר מכן עדכן כי בתאונה נפצעו שני אנשים.

בנסיבות אלו, דיוויס, אשר סבר כי תאונת הדרכים נגרמה בשל היותו של בר-זכאי שיכור, ייעץ לבר-זכאי, בשיחת טלפון שקיימו השנים כי בר-זכאי ישתה מים וכן יעזוב את המקום. בשיחה שהתקיימה מאוחר יותר, ייעץ דיוויס לבר זכאי לעשן סיגריה, למחוק את הקלטות שיחות הטלפון ביניהם ולעזוב את הזירה וזאת, בין היתר, על מנת שהדבר יביא לסיכול בדיקת הינשוף וימנע ממשטרת ישראל לגלות את דבר שכרותו של בר-זכאי, וממילא את אחריותו לתאונה.

במסגרת הסדר הטיעון דיוויס צפוי לרצות חודש מאסר בפועל שיומר לעבודות שירות, ככל שהוא יימצא מתאים על ידי הממונה על עבודות השירות; מאסר על תנאי וקנס כספי בגובה 1,500 ₪. לפנים משורת הדין במהלך המשא ומתן לגיבוש הסדר הטיעון עודכנו הורי המנוח והקטין שנפצע ונתנו הסכמתם להסדר.

השיקולים להגעה להסדר הטיעון הינם נסיבות ביצוע העבירה על ידי דיוויס, שכלל לא נכח בזירת התאונה וכן היה תחת השפעת אלכוהול; הודאת הנאשם ולקיחת האחריות מצידו ושיתוף הפעולה שלו עם המשטרה; בנוסף, נלקח בחשבון גילו הצעיר של הנאשם, היעדר עבר פלילי והשפעת אירוע התאונה על חייו.