נחש. אילוסטרציה
נחש. אילוסטרציהצילום: iStock

חיפושים נרחבים אחרי נחשה בגודל של ארבעה מטרים שברחה משטח המועצה האזורית עמק חפר.

"היא הייתה בגודל של 4 מטרים לפחות", תיאר תושב המקום ניסים בחדשות 12 את שראה בשבת. "הייתה פאניקה גדולה כי זה מסוכן מאוד, היא מסוגלת לבלוע ילד קטן. לא נרדמתי כל הלילה, אם לא הייתי קולט אותה היא הייתה קופצת עלי וחונקת אותי", סיפר.

בעל הנחשה שגידל אותה טען כי היא נעלמה לו לפני 10 חודשים וכי הוא דיווח על כך לרשות הטבע הגנים אך הם לא מצאו אותה והניחו כי היא מתה בגלל חום הקיץ.

מרשות הטבע והגנים נמסר: "מדובר בנקבת נחש פיתון שברחה לפני כחודש מביתו של תושב עמק חפר שגידל אותה. התושב הונחה להסתייע בלוכד נחשים מקצועי על מנת לנסות לאתר וללכוד אותה. מאמצים אלו טרם צלחו. מדובר במין נחש שאינו מקומי וסיכויי הישרדותו בטבע הפתוח באקלים הישראלי אינם גבוהים. נוסף על כך, בדומה לנחשים אחרים, פעילותו בימי החורף מואטת באופן משמעותי עד כדי תרדמת חלקית ואף מלאה".

"הנחש אינו ארסי ואף נרתע מלהתקרב לבני אדם. עם זאת במקרים מסוימים בעיקר בסיום תרדמת החורף עלול להוות סכנה כלשהי גם ליונקים ובהם בני האדם. לאור התצפית האחרונה, הנחתה רשות הטבע והגנים את בעל נקבת הנחש להגביר את מאמצי האיתור והלכידה. בתוך כך גם מועצה אזורית עמק חפר ורשות ניקוז שרון צפויות לסייע בנושא בין היתר בעזרת מתנדבים והרשות מבחינתה תסייע בכל הנדרש. יצוין כי התושב שהחזיק בנקבת הנחש עשה זאת ללא היתר רשמי מטעם רשות הטבע והגנים כנדרש בחוק ולאור כך צפויים להינקט כנגדו צעדים משפטיים".

ממועצה מקומית עמק חפר נמסר "נקבת נחש פיתון (נחש חנק) ענקית, באורך של כארבעה מטרים, ברחה מהמקום שבו שהתה, אצל מגדל בקיבוץ בעין החורש. הנחשה מסוכנת, שכן בעת רעב היא עלולה לתקוף בני אדם וילדים. הנחשה נצפתה ותועדה בנחל אלכסנדר אתמול. צוותים מטעם המועצה האזורית עמק חפר ורשות ניקוז ונחלים שרון פועלים על מנת לנסות לאתר וללכוד את הנחשה. המועצה עדכנה את רשות הטבע והגנים בנושא, שתסייע אף היא בחיפושים. לצד זאת, המועצה עדכנה את תושביה על מנת שישמרו על ערנות וזהירות".