הרב גדי אנסבכר, אביה של אורי הי"דגלעד הדרי

אחד הדוברים בהפגנה אמש בירושלים במחאה על הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל, היה הרב גדי אנסבכר, אביה של אורי הי"ד, שנרצחה לפני כשנתיים ביער ירושלים.

אנסבכר הביע ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה: "אבא של אהוביה, הוא העובד הסוציאלי של היישוב שבו אני גר, תקוע. הוא ליווה אותנו מיד אחרי הרצח של אורי והיו לנו הרבה מאוד שיחות. הכרתי אדם, כמו רבים מהציבור שנמצא כאן, אדם אציל נפש.

״כשערבי רוצח יהודי, עם כמה שזה נורא, זה חלק ממערכה שאנו נמצאים בה. אבל כששליחים של הממסד, מתנגחים בחיים של הילדים שלנו, הילדים שלנו עם הכיפות הגדולות והפאות, הילדים האלה שכל החטא שלהם זה שהם מאיימים איום רוחני תרבותי על התרבות הקיימת, את זה הם לא מסוגלים לסבול. הממסד שולח את השוטרים ואת מפקדי המשטרה כדי להשתלח בהם ובכל הציבור שיושב שם על הגבעות וגם הציבור הכללי ביש"ע", תקף בחריפות.

אנסבכר המשיך "מדינת ישראל הפסיקה להיות מקום בטוח כמו שחשבנו שהיא תהיה, הממסד עסוק בכל מיני דברים, אין מושג במה."

לסיום דרש מהשר אוחנה ומראש הממשלה לחקור את האירוע: "קודם כל צריך לחקור את הרצח הזה. ודבר שני הממסד הזה צריך להזדעזע עד היסוד. אנחנו לא יכולים לחיות עם ממסד כזה, אי אפשר לחיות עם ממסד שמתנהג בצורה כזאת. אי אפשר לחיות במדינה שהיא פשוט מדינת משטרה. וכשאנחנו באמת צריכים את המשטרה, היא פשוט לא שם" והוסיף בכאב, "כשאנחנו עברנו את האסון שלנו, עבדנו מול כל מיני גורמים ממסדיים, חלקם עבדו במסירות יותר חלקם פחות. היה גוף אחד שהרגשנו שהוא פשוט אטום וזאת משטרת ישראל".

בהפגנה נשאו דברים גם הרב גדי בן זמרה, סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג ורב היישוב בת עין הרב דניאל הכהן.

קינג ציין בנאומו כי המרדף נעשה בניגוד לנהלי המשטרה, וקרא לשר אמיר אוחנה להקים ועדת חקירה: "כנראה מה שקורה זה, שיש הוראות כלפי יהודים ויש הוראות כלפי ערבים. וההוראות כלפי ערבים הם ההוראות שאותם מקיימים אבל יש, כנראה, וזה הצער הגדול שיש לי, במשטרת ש"י אנשים שחושבים שהיהודים הם אזרחים סוג ב' או סוג ג'. לכן יש צורך לך אמיר אוחנה, השר לקרוא מיד לוועדת חקירה והגיע הזמן שאתה, תצא מהחדר המחומם שיש פה ותפטר את מפקד ימ"ר ש"י ותפרק את המשטרה הזאת! תפרק את היחידה הזאת", דרש קינג, לקול קריאות המפגינים.

הרב דניאל הכהן, רב היישוב בת עין הצטרף לקריאה ואמר "אנחנו כאן נושאים את עינינו אל ה' יתברך שיראה כמה יקר העם שלו, כמה יקר כל אחד שעומד באהבה ובנחישות, שתקום וועדת חקירה שתחקור את ההרג הזה. זה לא יתכן שבזילות, באדישות, בקור בניכור, שוטרים שתפקידם לסייע לנו ליישוב ארץ ישראל התנכלו לנער ויגרמו להריגתו".