סמוטריץ' עם שפי פז ודורון אברהמי בבית המשפט
סמוטריץ' עם שפי פז ודורון אברהמי בבית המשפטצילום: החזית לשחרור דרום תל אביב

חטיבת התביעות במשטרה ישראל הגישה הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד שפי פז, דורון אברהמי ופעיל נוסף נגד תופעת המסתננים בדרום תל אביב.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הגיע לבית משפט השלום בתל אביב כדי לחזק את שפי פז, אברהמי ואת יתר הפעילים. ''חשוב לי למחות על רדיפתם על ידי המשטרה ולומר להם ולבית המשפט שהם לא לבד, שהם שליחים של כולנו במאבק להוצאת המסתננים, חיזוק השכונות ושמירת הרוב היהודי במדינת ישראל''.

בתגובה לכתב האישום האשימה שפי פז: "כתב האישום הזה לא עוסק באמת בהסגת גבול או בהשחתת פני מקרקעין או בשיבוש הליכים או בקשירת קשר לביצוע עבירה. כתב האישום הזה עוסק בדיכוי מחאה אזרחית לגיטימית נגד השתלטות עוינת של פולשים מבחוץ בחסות המדינה ובגיבוי מערכת אכיפת החוק.
כתב האישום הזה עוסק בזכותנו להגן על הזכויות הכי בסיסיות שלנו כאזרחי המדינה.

''מדינת ישראל בועטת באוהביה ומחבקת את אויביה. מדינת ישראל ויתרה על ריבונותה במקום מושבנו - לכן זה לא יכול להיות משפט צדק. למשטרה אין סמכות מוסרית לעצור ולחקור אותנו ולבית המשפט אין סמכות מוסרית לשפוט אותנו. כי אי אפשר להסיג גבול של מסיגי גבול, אי אפשר להשחית פני מקרקעין שהושחתו בחסות ובגיבוי הרשויות. אי אפשר להתפרע במקום שאין בו סדר. ובעיקר, אי אפשר לעבור על החוק במקום שאין בו חוק''.

עוד אמרה פז: ''המשטרה לא חסכה משאבים בתפירת התיק הזה. אבל אנחנו חזקים מכל רדיפה של המערכת. ואנחנו לא נפסיק את המאבק עד שנחזיר את השכונות לבעליהן החוקיים".

גם דורון אברהמי האשים את המשטרה: "משטרת ישראל החליטה לחסל את המאבק למען דרום תל אביב והמדינה כולה. המשטרה איבדה את הערכים שלה ואנחנו רואים זאת בכל יום. אם המשטרה הייתה מפעילה על המסתננים וסוחרי הסמים את מחצית מהטרטורים וההתעללות שהם מפעילים עלינו, דרום תל אביב הייתה נראת אחרת. וכבר אמר השופט 'המשטרה השקיעה בכם המון משאבים', כשהמשטרה רוצה היא יכולה".