מבנה ציבורי ראשון נחנך ביישוב עמיחיבאדיבות המצלם

מבנה הציבור הראשון ביישוב עמיחי נחנך במעמד יו"ר החטיבה להתיישבות ישי מרלינג, חבר הכנסת הנכנס שבח שטרן, יו"ר ועד היישוב עמיחי אביחי בוארון וסגן ראש מועצת בנימין רפול אנגל.

המבנה יהיה רב תכליתי וישמש כבית הכנסת של הישוב והקהילה.

לאחר גזירת הסרט האדום משער המבנה על ידי ישי מרלינג, אמר שבח שטרן: "אני חווה היום שתי התרגשויות. האחת, בעוד כשלוש שעות ומשהו אכנס לתפקידי כחבר כנסת וזה כבוד גדול בשבילי גם אם לא אספיק להיות הרבה בכנסת הנוכחית, ואני חווה התרגשות שניה של חנוכה של בית כנסת בישוב עמיחי".

עוד הוסיף שטרן, "כמי שליווה את הישוב עמונה ברגעים הקשים במשך תקופה ארוכה וגם ליווה את ההקמה של הישוב הזה זו ממש התרגשות גדולה, והיא אפילו יותר גדולה מההתרגשות השנייה של הכניסה לכנסת. כי פה אנחנו זוכים למציב גבול אלמנה אמיתי. תודה רבה לחטיבה להתיישבות, תודה רבה למועצה ולכל מי שעמל בענין הזה ותודה לך אביחי שאתה מוביל את הישוב הזה ואת הקהילה בגאון כבר הרבה שנים. מאחל לכם הצלחה לאורך ימים ושנים".

ישי מרלינג, מי שהוביל את המהפך במוסדות הלאומיים ומונה אך לאחרונה ליו"ר החטיבה להתיישבות אמר לאחר שגזר את הסרט, "אני שמח וגאה לגזור את הסרט לבית הכנסת החדש בעמיחי זה פשוט אירוע מאוד משמח אחרי מאבק מאוד קשה שעברנו בעמונה".

כמו כן אמר "הגענו לישוב חדש לאחר יותר מעשרים שנה ביהודה ושומרון ובע"ה החטיבה להתיישבות תמשיך להשקיע בעמיחי ובישובים חדשים נוספים ביהודה ושומרון, בגליל, בנגב ובגולן, בעזרת ה' לעוד הרבה ישובים כאלה".

סגן ראש מועצת בנימין רפול אנגל אמר: "אנחנו פה בחנוכת בית הכנסת, מואר ויפה, רואים שהשקיעו פה הרבה מחשבה וגם הרבה עזרה וזה המקום להגיד תודה רבה לחטיבה ותודה רבה גם לעובדי המועצה שליוו פה את כל הפרויקט, ולישראל ראש המועצה שבעצם היה פה ימים ולילות בבנייה של עמיחי וראה את הבניה של בית הכנסת והצרכים שלו ושל התושבים.

"זה מבנה רב תכליתי וכמו שאמר אביחי זה מבנה הקבע הראשון ומה שקורה היום זה שאנחנו ממש בימים הקרובים נכנסים לעבודות פיתוח משמעותיות של המשך הפיתוח של היישוב, ב"ה אנחנו כבר אחרי מכרז וקבלן זוכה, ואנחנו יושבים ומדייקים את כתבי הקבלות, ואנחנו מתעסקים בהמשך פיתוח''.

עוד אמר אנגל: ''בעמיחי לא עוצרים, ממשיכים למלא את מבני הציבור הבאים בתור, יש פה מקווה שצריך גם כן להיבנות ממש עוד מעט, ומבחינתנו כמועצה השליחות שלנו היא חשובה, ישוב ראשון אחרי 20 שנה, והחובה שלנו והשליחות שלנו והזכות שלנו לבנות את המקום הזה זה משהו גדול עבורנו, וזה משהו שאנחנו ממשיכים ונעשה אותו בע"ה עוד הרבה מאד שנים".

לסיום חתם אביחי בוארון, יו"ר ועד עמיחי, בדברי ברכה: "מזל טוב גדול. אני שמח מאוד מאוד לבשר שהיום, יחד עם ישי מרלינג יו"ר החטיבה להתיישבות, רפול אנגל, סגן ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ח"כ הנכנס שבח שטרן, דוד צביאל ועוד מספר חברים חנכנו היום את מבנה הציבור הראשון בעמיחי".

"זהו מבנה רב תכליתי שנבנה בעזרת ובסיוע החטיבה להתיישבות, בית כנסת יפה ומושקע כמו שצריך להיות. זה משמח מאוד כי בשונה ממקומות אחרים, כאן, לא בנינו במחשכים אלא לאור יום כמו שצריך להיות בלי לחשוש שיחרימו לנו את הכלים- ככה צריך להיות בכל ההתיישבות ובדגש על ההתיישבות הצעירה. אנחנו מקווים ומייחלים שזה יהיה המבנה הראשון ועוד יבואו הרבה אחריו ביחד עם החטיבה להתיישבות ונבנה הרבה מבנים כאן על הגבעות מסביב והיישוב עמיחי, ישוב ראשון אחרי עשרות שנים ביהודה ושומרון ילך, יפרח, יגדל ויתעצם ביחד עם כל החברים, תודה רבה לכולכם", אמר בוארון.