אהוביה סנדק
אהוביה סנדקצילום: באדיבות המשפחה

הוריו של אהוביה סנדק ז''ל, אברהם ואיילת, פונים לציבור בבקשה להיות שותפים במיזם גיוס ההמונים שפתחו למען הנצחתו של אהוביה ולקחת יעד אישי כ"שגרירים" בגיוס המונים בקרב ידידים וחברים משפחה, כדי להקים בית כנסת לזכרו.

"ישבנו כאן בשבעה וחשבנו כל הזמן מה אהוביה היה רוצה שנעשה עכשיו. כתבנו את החלומות שלו, שכולם עסקו בחיבור עם ישראל אל ה' ואל הארץ הזו ואנחנו רוצים להגשים את כל החלומות הגדולים שלו. אנחנו מבקשים מהציבור לסייע לנו וזו תהיה חצי נחמתנו".

הצטרפו כשגרירים לקמפיין גיוס ההמונים של משפחת סנדק וקחו על עצמכם יעד אישי לגיוס >>

הוריו של אהוביה: להקים בית כנסת לזכר בננו

ברל'ה קרומבי שמלווה את הפרויקט אמר: "זה קמפיין של כל עם ישראל, שמגיע מעומק הכאב. כל מי שהמוות הנוראי הזה זיעזע אותו, כל מי שחושב שנעשה כאן עוול, זו תהיה התשובה שלו. להתגייס ביחד ולקחת יעד אישי כדי שעוד חברים ובני משפחה יתרמו לפרויקט. כל אדם שיקח 'יעד אישי' יקבל קישור עם שמו האישי, אותו ישלח לחבריו וכך יוכל לחבר עוד אנשים לדבר הגדול הזה".

אברהם סנדק, אביו של אהוביה סיפר כי "אהוביה היה ילד עם חלומות גדולים, ממש כמו יוסף שחלם. ישבנו כאן בשבעה ולא הפסקנו לדבר על החלומות שלו. היה בו רצון גדול לחבר את עם ישראל ולאחד את העם. הוא רצה שאנשים יגיעו לגבעות ויכירו את הנוער הזה. המסר הזה של החיבור בעם ישראל בער בו. הוא רצה שלכל יהודי, גם אם הוא תושב בפריפריה או בתל אביב, תהיה גאווה יהודית".

על האירוע עצמו אמר אברהם כי הוא עדיין בהלם מכל מה שקרה. כשגורשנו מגוש קטיף אשתי אמרה לחיילים שהיא רק לא מבינה איך גולני מגרשים אותנו. היא צעקה להם "בעלי אמר לי שכולנו הם נשמה"! כי אני שירתתי בגולני. אני ח מרגישים ככה עכשיו, שמנסים להפוך אותנו לעבריינים. אנחנו אנשים שרק רוצים לעשות טוב. גרנו בגוש קטיף, בישוב מורג, משם גורשנו ואחרי הגירוש הגענו לגוש עציון. אהוביה נולד שנה וחצי לפני הגירוש, כשהרגשנו שיש רוחות רעות באוויר ולכן קראנו לו אהוביה, על שם האהבה לה' ולעם ישראל שצריכים בזמן הזה.

הוא היה ילד של חיבורים. נער מיוחד מאד שבגיל 16 וחצי סיים לימוד "איסור והיתר" בכולל דיינות בכוכב השחר, שלמד את עין אי"ה של הרב קוק שרק רבנים גדולים מצליחים להבין. היו כאן רבנים במהלך השבעה שקראו את הדברים שלו ואמרו לי שהכתיבה שלו הייתה כמו של הרב קוק זצ"ל. הם אמרו שרק רבנים גדולים כותבים בעומק כזה".

על האכזבה ממוסדות המדינה ועל ההתמודדות האמונית אמרה האמא איילת. "אני מאמינה שאהוביה נלקח לשמיים בדיוק ביום שסיים את שליחותו בעולם. הוא האיר כאן 16 וחצי שנים ואני מרגישה שזו הייתה השליחות שלו. הפחד שלי הוא רק על הנערים החברים שלו. מנסים להפיל עליהם עכשיו את התיק של ההרג אהוביה ולהאשים אותם בהריגה בנסיבות מחמירות. זה פשוט בלתי נתפס. איזה רוע ורשעות".

הצטרפו כשגרירים לקמפיין גיוס ההמונים של משפחת סנדק וקחו על עצמכם יעד אישי לגיוס >>