צחי דיקשטיין
צחי דיקשטייןצילום: יח"צ

יו"ר ועד מתיישבי השומרון לשעבר, צחי דיקשטיין, הודיע הערב (שלישי) כי הוא פורש מחברותו בליכוד ומצטרף למפלגתו החדשה של גדעון סער, תקווה חדשה.

דיקשטיין פרסם פוסט בפייסבוק, בו הסביר את ההחלטה לחבור לסער, וכתב:

"הצטרפתי לתנועת הליכוד לפני 15 שנה בזכותו של יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער. מיום שהכרתי את סער והתחלתי לעבוד לצידו לאחר הגירוש מגוש קטיף, מהלך אליו גדעון התנגד בכל ההצבעות בכנסת גם כאשר רה"מ שרון הציע לו תפקידי שר בכירים.

גדעון לא התפתה ועמד לימין ההתיישבות בגוש קטיף עד הרגע האחרון וליווה את המגורשים בהליכי השיקום וההתיישבות מחדש.

עמדתי לצידו של גדעון גם כאשר הליכוד מנה 12 מנדטים בלבד וגדעון הוביל וניהל ביד רמה אופזיציה לוחמת מול ממשלת קדימה עד להפלתה, והיה למחוקק מספר אחד בכנסת.

המשכתי עם גדעון למשרד החינוך בעת שהתמנה לשר החינוך, שם קבע תוכנית ברורה עם הישגים ויעדים מדידים בכל התחומים

הנהיג תוכנית סיורים בה רבבות תלמידים הגיעו לראשונה בחייהם לאתרי מורשת ובראשם למערת המכפלה בחברון, לעיר דוד, גבעת התחמושת ועוד.

הייתי שם איתו כאשר נאבק כנגד כל הסיכויים והפך כל אבן למען הפיכתה של מכללת אריאל לאוניברסיטה מן המניין באריאל בירת השומרון והצליח!

דלתו של גדעון תמיד היתה פתוחה לסייע ליוזמות ערכיות ציוניות, למפעלי הציונות הדתית, כמו גם לישוב היהודי בחברון, עיר דוד, ולראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

כאשר הבאתי לפניו את מצוקת אספקת החשמל ומבני החינוך בישוב ברוכין וישובים נוספים בשל הגדרתם כמאחזים, הוא פעל כחבר הממשלה בהצלחה רבה עד להכרה מלאה בישובים ברוכין רחלים וסנסנה - ישובים שכיום פורחים ומשגשגים עם מאות בתי קבע ואלפי תושבים.

גם לאחרונה בתפקידו כיו"ר ועדת המשנה להתיישבות בועדת חוץ ובטחון העלה על סדר היום של הועדה את ההכרח המיידי להסדרת ההתיישבות הצעירה.

משחר נעוריי הובלתי מאבקים כנגד תהליך אוסלו והנסיגה מהגולן, פעלתי רבות לקידום ההתיישבות, הכרת הארץ והנחלת אהבתה ומורשתה לתלמידי ישראל, חיילי צה"ל, ואזרחיה, בתפקידיי השונים כמ"פ בדרגת רב סרן במיל' ,כיועצו של גדעון סער, כמנכ"ל ארגון אשכולות, וכיו"ר ועד מתיישבי השומרון.

קשה מאד לעזוב את תנועת הליכוד בה פעלתי בתוכה ולמענה שנים רבות.

אך תנועה פוליטית נועדה לשרת ולקדם קודם כל יעדים ומטרות לטובת מדינת ישראל וכלל אזרחיה.

עמדתי לצידו של גדעון סער בשני העשורים האחרונים ראיתי אותו בצמתים וברגעי קבלת החלטות קשות. החלטות שתמיד קיבל מתוך ניתוח עמוק, שכל ישר, ואבחנה חדה, ללא שיקולים אישיים ומשוא פנים.

אני מאמין במנהיגותו של גדעון ובכך שהוא האדם המתאים ביותר לתפקיד ראש ממשלת ישראל.

אמשיך לעמוד לצידו ולימינו של סער גם בשנים הבאות בהובלת תקווה חדשה לישראל.

נפעל יחד למען אזרחי ישראל, לקידום וביסוס ההתיישבות ביהודה ושומרון, בנגב ובגליל, ולקידומה ושגשוגה של מדינת ישראל.

בעזרת ה' נעשה ונצליח"