תרגיל הרבש״צים
תרגיל הרבש״ציםצילום: דובר צה״ל

רכזי הביטחון השוטף הצבאיים (רבש״צים) בחטיבה המרחבית יהודה התאמנו השבוע במטרה לתרגל את מוכנותם להגן על יישובי הגזרה ולשמור על ביטחון התושבים.

מדובר באימון ייחודי מסוגו אשר לא התקיים תקופה ארוכה. היום הראשון לאימון נפתח בסקירה של מפקד חטיבת יהודה, אל״ם אביחי זפרני, אשר כללה חיבור להערכת המצב המבצעית. המשך היום עסק בעיקר בתוכן פיקודי והועברו בו סקירות מגוונות מאנשי מקצוע מהצבא והאזרחות.

היום השני של האימון התקיים ביישוב בית חגי ועסק בחיזוק הכשירות המבצעית של הרבש״צים בהובלת אגף ההגנה המרחבית של חטיבת יהודה.

המשתתפים תירגלו מתן מענה מבצעי לתרחישים אפשריים בתוך היישוב וזאת על מנת לשפר ולחדד את לב תפקידו וחובתו של הרבש״צ - חיזוק הגנת היישוב למניעת חדירה וניהול אירוע ביטחוני באופן מיטבי ומהיר לצורך סיכול איומים.

צילום: דובר צה״ל
צילום: דובר צה״ל

קב״ט המועצה האזורית הר חברון סיפר: ״קיימנו יומיים מקצועיים שנעשו בשיתוף פעולה מלא עם חטיבת יהודה ואגף ההגמ״ר בחטיבה. העמקנו בלמידה והקדשנו זמן לתרגילי שטח. חשבנו שנחזור מותשים, אבל אחרי הסיכום קיבלנו מרץ להתחיל כבר לתכנן את האימון הבא״.

קצין הגמ״ר יהודה רס״ן יאיר כהן אשר הוביל את האימון אמר כי ״בסיום יומיים מקצועיים אלה ניתן בהחלט לומר כי יש על מי לסמוך - הרבש״צים חדורי מטרה, מלאי תחושת שליחות ומקצועיים. הם כולם דרוכים ומוכנים למימוש אחריותם. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה צמוד, זו זכות של כולנו להגן ולשמור על תושבי מרחב יהודה.״

מפקד החטיבה, אל״ם אביחי זפרני, מסכם: ״אנו פועלים באופן מתמיד בהידוק ושיפור הקשר של החטיבה עם היישובים, המהווה ערך עליון עבור החטיבה. שמחנו לגלות את הרצינות וההירתמות הגבוהה למשימה”.