אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקר מנדטים שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' ופורסם הבוקר (רביעי) ב-103FM מעלה כי לאחר הודעתו של חולדאי על הקמת מפלגה חדשה, הליכוד שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר עם 26 מנדטים.

תקווה חדשה בראשות גדעון סער לא מצליחה להתרומם וזוכה ל-17 מנדטים, ובמקום השלישי ממוקמת מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט עם 13 מנדטים. יש עתיד שמנסה להוות אלטרנטיבה שלטונית בגוש המרכז-שמאל יורדת ל-12 מנדטים ומוצאת עצמה מחוץ לשלישייה הפותחת.

הרשימה המשותפת יורדת אף היא וזוכה ל-12 מנדטים בלבד, בעוד מפלגת הישראלים בראשות חולדאי ואבי ניסנקורן צוברת מומנטום וזוכה ל-8 מנדטים. ש"ס וישראל ביתנו אף הן עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים ובתחתית הרשימה מרצ עם 5 מנדטים. כחול לבן שהייתה בבחירות באחרונות המפלגה שזכתה למספר המנדטים הרב ביותר, מגרדת בקושי רב את אחוז החסימה ועומדת על 4 מנדטים בלבד וספק אם תשרוד לאחר הבחירות.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות עוצמה יהודית, העבודה, הרשימה בראשות עופר שלח, גשר והבית היהודי.

מבחינת הגושים, גוש הימין הכולל את הליכוד והמפלגות החרדיות זוכה ל-41 מנדטים ורחוק מאוד ממספר המנדטים הדרוש להקמת הממשלה. מנגד, גוש ה'לא נתניהו' הכולל את תקווה חדשה, יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, כחול לבן ומרצ זוכה ל-66 מנדטים. ימינה עם 13 מנדטים ולכן אין ביכולתה לסייע לנתניהו בהרכבת הקואליציה.

כמו כן, הסקר בחן את האפשרות שתוקם רשימה מאוחדת בגוש המרכז-שמאל אשר תכלול את יש עתיד, הישראלים, מרצ ועופר שלח.

במקרה זה, הליכוד יתחזק במנדט ל-27, הרשימה המאוחדת תתמקם במקום ה-2 עם 25 מנדטים ותקווה חדשה תרד מעט, ותזכה ל-16 מנדטים. ימינה תתחזק אף היא ותזכה ל-14 מנדטים, הרשימה המשותפת תרד ל-11 מנדטים. לעומת זאת, המפלגות החרדיות, ישראל ביתנו וכחול לבן לא יושפעו כלל מהקמת הרשימה המאוחדת.

אם אכן תוקם רשימה מאוחדת, גוש הימין הכולל את הליכוד והמפלגות החרדיות יעלה במנדט ויעמוד על 42, בעוד גוש 'לא נתניהו' ירד ב-2 מנדטים ויזכה ל-64. גם בתרחיש זה, ימינה לא תשמש ככף המאזניים, ומשימת הרכבת הממשלה תהיה קשה ביותר עבור נתניהו.

שאלה נוספת שבחן הסקר בחנה את התמיכה בהידוק הסגר הנוכחי, ונמצא כי הציבור חלוק בדעתו כמעט באופן שווה. 48 אחוזים תומכים בהידוק, בעוד 46 אחוזים מתנגדים לכך.