שלהבת גולדשטיין ואהוביה סנדק
שלהבת גולדשטיין ואהוביה סנדקצילום: לוי בנט

שלהבת גולדשטיין, ארוסתו של אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במרדף משטרתי בבנימין, הגיעה לימ"ר תל-אביב בסיום השבעה כדי לקחת את התפילין של אהוביה לבקשת המשפחה.

ללא הודעה מראש, השוטרים הכניסו אותה לחקירה שנמשכה כשלוש שעות, חייבו אותה לכבות את מכשיר הטלפון הנייד והטיחו בה מילים קשות.

"רציתי לקחת התפילין של אהוביה, ראש המועצה של גוש עציון שלמה נאמן, תיאם לנו הגעה לתחנת ימ"ר ת"א להגיע ולקחת התפילין, שלחו לי מספר של מפקד בימ"ר ת"א - צחי. תיאמתי איתו והגעתי לתחנה", תיארה שלהבת את שעברה.

"כשהגעתי לתחנה, פתאום אומרים לי 'אנחנו צריכים ממך עדות קטנה ואחרי זה ניתן לך את התפילין'. לא הבנתי מה קורה, ביקשו ממני את הטלפון הנייד שלי, לא הסכמתי לתת, הם הכריחו אותי לכבות אותו. ואז חקרו אותי במשך 3 שעות".

המחאה בעקבות מות אהוביה ז"ל הגיעה לניו יורקמענדי גלעד

שלהבת המשיכה ותיארה: "במהלך כל החקירה צועקים עלי, ושואלים שאלות אישיות - ממתי אתם מכירים? כמה הייתם נפגשים? מה היתה מהות הקשר ועוד. אמרתי להם, סליחה מה זה קשור, מה זה עניינכם.

''הם התחילו לתקוף אותי 'את מתנהגת כמו פושעת, חוצפנית'. החוקר אסי אמר לי 'את שקרנית' והיו עוד הרבה אמירות קשות, ואז גם אמרו לי על אהוביה דברים שהוא רע לב, קמצן, ערס ועוד דברים, ממש זילזלו בי ובו.

''בסוף הוציאו אותי החוצה ולא הסכימו לתת התפילין, רק לאחר זמן, הסכימו לתת לי. חוויה ממש קשה ולא נעימה", סיכמה.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר: "בימים האחרונים ישנה עליית מדרגה מציקה מאוד בחקירת המשטרה. אם עד כה המשטרה עסקה בטיוח ובאהדה ברורה לטובת השוטרים הפוגעים, כעת המשטרה מתחילה להכפיש את אהוביה ז"ל, ואת כל הסובבים אותו לרבות ארוסתו, משפחתו וחבריו. בדרך הזו מנסים השוטרים והחוקרים להתעלל ולהתעמר, מדובר בתופעה מסוכנת שמלמדת עוד על עוד נדבך בחקירה הלא אוביקטית הזאת שצריכה להיפסק".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מנהלת חקירותיה במקצועיות וברגישות המתבקשת במטרה להגיע לחקר האמת וכך עשתה גם במקרה האמור עת זימנה את נשוא פנייתך וזו התייצבה כנדרש''.

המחאה בצומת בר אילןמשה מירון