דרכיהם נפרדו סופית
דרכיהם נפרדו סופיתצילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיש הבוקר (רביעי) מכתב התפטרות לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ, לאחר שעזב את מפלגת כחול לבן והצטרף למפלגתו החדשה של רון חולדאי.

במכתבו לנתניהו כתב ניסנקורן: "נוכח בקשתו של ראש הממשלה החליפי, הריני להודיעך על התפטרותי מתפקיד שר המשפטים".

במכתבו לגנץ כתב ניסנקורן: "המתקפה נגד שלטון החוק אינה ביקורת בונה ולא מאבק אידיאולוגי. זהו מאבק אישי, של אדם אחד, המבקש להדק את לפיתת החנק סביב צווארה של המערכת במטרה להלך עליה אימים משיקוליו המשפטיים האישיים. המציאות הזו מחייבת להוסיף ולעמוד על המשמר. במאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, אין לנו ברירה אלא לנצח".

כאמור, ניסנקורן הצטרף אל ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שהודיע אמש על הקמת מפלגה חדשה, "הישראלים".

"מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטית. לא היה דבר כזה מקום המדינה", אמר ניסנקורן. ''כמי שהיה שם, כשר משפטים וחבר ממשלה, הקדשתי בחודשים האחרונים את כל כולי למאבק נגד ראש הממשלה ושלוחיו לחבל במערכת המשפט".

ניסנקורן הוסיף: "נאבקתי וגם ניצחתי כשהם ניסו להפוך את תהליך מינוי השופטים למסחרה פוליטית. ניסו להכפיש את שמי אבל הסיפור פה הוא ערכים ולא בריחה מאחריות. על הכף מונחת יציבותה של הדמוקרטיה הישראלית. אנו עומדים כעת בשיאו של המאבק ומולנו ניצב ראש ממשלה שמוכן להחזיק את תקציב המדינה כבן ערובה ולדרוש בתמורה את ראשיהם של מערכת החוק".

הליכוד מסר בתגובה: "אנחנו מאחלים הצלחה לגנץ ולחולדאי בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לישראל, מוציא את ישראל ממשבר הקורונה ומחזיר אותנו לחיים".