אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

מטוס של חברת בריטיש איירווייס שעשה את דרכו מלונדון לאתונה נאלץ לבצע נחיתת חירום בשוויץ לאחר שטייס המשנה איבד את הכרתו באופן פתאומי באמצע הטיסה, ומצבו החל להתדרדר במהירות.

המטוס מסוג איירבוס A320 המריא משדה התעופה הית'רו בלונדון וכאשר היה במרחק שעה טיסה מהיעד הסופי באתונה התלונן טייס המשנה כי אינו מרגיש טוב. כעבור שניות ספורות בלבד הוא נפל מחוסר הכרה בתא הטייס.

בעקבות מצב החירום החליט הטייס הראשי להפנות את המטוס חזרה ללונדון, אולם כאשר הבחין כי מצבו של טייס המשנה מתחיל להתדרדר במהירות, הוא ביצע נחיתת חירום מהירה בציריך שבשוויץ והצליח להנחית את המטוס לבדו בשלום.

טייס המשנה פונה מיידית לקבלת טיפול רפואי, ולאחר מספר שעות התאושש וחזר להכרה מלאה. חברת בריטיש איירווייס לא חשפה עדיין את הסיבה בגינה איבד טייס המשנה את הכרתו באופן פתאומי במהלך הטיסה, אך דובר החברה הכחיש כי מדובר בנגיף הקורונה או אדים רעילים שהיו בתא הטייס.

"טייס המשנה פשוט לא הרגיש טוב. זה לא קשור לנגיף הקורונה ואין דיווחים על אדים רעילים בתא הטייס, שזהו גורם שכיח לכך שטייסים חשים ברע לפעמים. טייס המשנה נלקח לבית החולים וכבר שוחרר מאז. בטיחות הלקוחות והצוות שלנו היא תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו, והטיסה המשיכה ליעדה כמתוכנן", נמסר בהודעת בריטיש איירווייס.

יוון היא אחת המדינות היחידות באירופה שעדיין לא סגרה את שעריה בפני טיסות מבריטניה, לאחר שהתגלתה הגרסה החדשה של נגיף הקורונה בממלכה.