קובי שבתאי ואמיר אוחנה
קובי שבתאי ואמיר אוחנהצילום: דוברות

ועדת גולדברג למינוי בכירים הודיעה בצהריים (רביעי) כי אישרה את מועמדותו של קובי שבתאי למפכ''ל המשטרה ואת מועמדותה של קטי פרי לנציבת שירות בתי הסוהר.

שני המינויים יובאו לאישור סופי בישיבת הממשלה הקרובה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "אני שמח שגם הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים מצאה את מועמדיי, ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל וגונדר קטי פרי לתפקיד נציבת בתי הסוהר, כראויים לראשות הארגונים הביטחוניים החשובים.

''אביא באופן מיידי הצעת מחליטים לאישורה של הממשלה בדבר המינויים ואני מצפה מכלל חברי הממשלה לאשרם ללא דיחוי. לפתחו של המפכ"ל המיועד מונחות בעיות בוערות, קשות ודחופות לטיפול", הוסיף אוחנה.

מוטי כהן
מוטי כהןצילום: דוברות המשטרה

המפכ''ל היוצא ניצב מוטי כהן פרסם לפני כשבועיים אגרת לשוטרים בעקבות ההודעה על מינוי המפכ"ל החדש, ובה ביקר בחריפות את העיכוב בן השנתיים בבחירת מפקד קבוע למשטרה.

"לצד האתגרים המוכרים, בתקופה האחרונה נאלצתי להתמודד גם עם אתגרים מסוג חדש, ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל. מעורבות שאין לה מקום בארגון ולא נתתי לה יד. לנגד עיני עומדת כל העת חובת השמירה על עצמאות המשטרה. לכן, עשיתי כל שלאל ידי על מנת להדוף ניסיונות התערבות אלו ולהותיר את המשטרה נקייה מכל שיקול זר", כתב המפכ''ל היוצא.

כהן לא חסך ביקורת מהדרג הפוליטי. "סוד גלוי הוא, כי ניתן היה במספר הזדמנויות במהלך השנתיים האחרונות למנות מפכ"ל במינוי קבע. במשטרת ישראל קצינים בכירים רבים הראויים להמשיך ולהוביל את הארגון ובכוחם לייצר בו יציבות. נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים.

''שנתיים הן תקופה ארוכה לשמש בה כממלא מקום מפכ"ל ועדיין, בחרתי להמשיך ולמלא את התפקיד עד למינוי מפכ"ל קבע לארגון. זאת, מתוך הבנה והכרה בגודל האחריות ותחושת השליחות בהובלת הארגון ובניהולו".