סינגל עדין ויפהפה הוציאה לנו מורן פוגלמן עכשיו.

פוגלמן, זמרת ויוצרת, היא בוגרת בית הספר למוזיקה "מזמור" ועובדת כבר שנתיים על אלבום הבכורה שלה. 'חבקי אותי' הוא הסינגל השני שהוציאה, וכעת הקליטה אותו בליווי פסנתר וכלי קשת.

"את 'חבקי אותי' הוצאתי כבר לפני חצי שנה, אומרת מורן. "כתבתי אותו לפני מספר שנים כשיר פרטי לאנשים קרובים אליי, ויש בו ניסיון למצוא את המילים החסרות של ילד, או מי שבעצם כבר אינו ילד, שנמצא בתוך סערה פנימית שהוא לא מצליח לצאת ממנה או להסביר אותה".

"בלי תכנון, הוא יצא בשנה כזו שכולנו מרגישים ילדים שמחפשים את החיבוק שייתן שקט וביטחון, והגירסה הזו לשיר עם פסנתר וכלי קשת מניחה את השיר חשוף ונוגע עוד יותר, והוא יקר לי במיוחד".

היא נולדה וגדלה בקיבוץ לביא וכעת היא מתגוררת בירושלים. היא עובדת כעת על אלבום הבכורה שלה יחד עם המפיק מוזיקלי יוגב לוי.

על השינויים הגדולים שנאלצה לעשות בעקבות הקורונה, מספרת מורן: "הקלטתי כבר שני סינגלים שיצאו ממש בתקופת הקורונה, ורצינו לקיים עבורם הופעת השקה גדולה".

"זה לא התאפשר., אבל אולי זו אחת המתנות שהקורונה הביאה לי", היא אומרת, "כי במקום הופעה גדולה החלטנו לעבוד על הופעות קטנות. יחד עם הקלידנית שלי שירה הרסט והגיטריסט גל עמר עבדנו על הופעה, ובאוגוסט הצלחנו לקיים סבב הופעות חצר ביתיות אינטימיות, או הופעות שהתקיימו על גגות פתוחים וחצרות פרטיות".

לדבריה, "יש בהופעות האלו קסם. התקשורת עם הקהל היא ישירה ופחות רשמית, כך שאני יכולה לראות את הלב של האנשים מגיב לשירים דרך העיניים שלהם. אנחנו כל כך נהנים מההופעות האלו, ונראה שגם הקהל צמא לזה, כשכל כך הרבה זמן אין בכלל אירועי תרבות והופעות".
פוגלמן בהופעה ביתית
פוגלמן בהופעה ביתיתצילום: לימור מלינוף
בהקשר הזה היא מספרת גם על הופעה מאולתרת שנאלצה לקיים: "להופעה האחרונה שהתכוונו לקיים, היו אמורים להגיע עשרים אנשים, שבכלל לא הכיר אותי או את השירים שלי. היינו אמורים לקיים אותה על גג בהרצוג, אבל בצהרים השמים התחילו להתקדר.. בכל זאת לא רצינו לבטל את ההופעה. אז הגענו והקמנו את ההגברה, עשינו סאונד צ'ק ובדיוק כשסיימנו התחיל לרדת מבול".
"הנוכחים המעטים שהיו שם התגייסו להכניס פנימה את הציוד במהירות, ואחרי שווידאנו שהכל מנוגב ותקין, ואחרי שהודענו לכולם שההופעה מבוטלת - קיימנו בכל זאת הופעה מאולתרת, ללא הגברה, לדיירי הבית עם הזמנות אישיות. הכי קרוב שאפשר עם שמירת שני מטר...", היא אומרת בחיוך.
למרות זאת, "אנחנו מקווים לחזור ולהופיע כמה שיותר מהר אחרי הסגר, וכשמזג האוויר יאפשר את זה".
חבקי אותי / מורן פוגלמן

חבקי אותי חזק
למדי אותי שקט
העולם רועש מדי
ילד משחק תופסת
לבד מול כולם

אני צריך אותך אוהבת
מאמינה
שתעטפי את כל הפחד
המהומה

חבקי אותי חזק
הראי את הדרך
לנשום בתוך הגל
לבטוח בעצמי ובך
ובעולם

אני צריך אותך אוהבת
מאמינה
שתעטפי את כל הפחד

אני רואה אותך כואבת
מאמינה
שתעטפי את כל הפחד
המהומה

חבקי אותי חזק
זה אור ראשון של בוקר

------------------------------------------------------------
מילים, לחן ושירה: מורן פוגלמן

פסנתר: אדם יפרח

צ'לו: נהורה קקון
ויולה: תמר גאון
נאי, קולות, תיכנותים: יוגב לוי
מיקס ומאסטרינג: יוגב לוי

ציור: נהורה קקון