חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונהצילום: ISTOCK

פרופ' יונתן הלוי, נשיא בית החולים שערי צדק בירושלים, קורא לציבור שלא להתקהל במסיבות הסילבסטר.

"זה לא סגר, הסגר הוא לא סגר, אני בונה על דבר די פשוט והשאלה היא מה ישיג את מה. אנחנו מתקדמים במהירות בחיסון האוכלוסייה שהיא המסוכנת לפתח מחלה קשה, בהנחה שהערב לא יהיו מסיבות של אלפי אנשים אני מקווה שהיום בעוד חודש אנחנו לא נראה חולים קשים, זה מה שיעשה החיסון", אמר הלוי לרדיו 103.

מה יקרה עד אז? "תלוי כמה יקפידו על הסגר ועל מניעת התקהלויות. אם יהיו מסיבות, נראה 9000 מאומתים ביום", הזהיר פרופ' הלוי.

בכאן 11 דווח אמש כי ב-10 בינואר לא יהיו בקופות החולים חיסונים נגד קורונה למתחסנים חדשים למשך כשבועיים, עד שיגיע משלוח החיסונים הבא בתחילת חודש פברואר.

ב-10 בינואר יתחילו הקופות לחסן את המתחסנים שיקבלו מנה שנייה של החיסון. בחודש פברואר צפויים להגיע לישראל כשלושה מיליון חיסונים לפחות, ובמארס ואפריל מספר דומה.

בסך הכול כ-10 מיליון חיסונים יגיעו לארץ עד סוף חודש אפריל. ההערכה היא שבעוד כחודש וחצי תורגש השפעה של החיסונים על התחלואה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין סיפר כי לאחר 11 ימים התחסנו כבר כמעט 800 אלף בני אדם. "בזכות הצוותים הרפואיים, בזכות פריסה מהירה של לא פחות מ-257 תחנות חיסונים, כבר יום שני ברציפות שישראל מחסנת למעלה מ-150,000 איש ביום", אמר אדלשטיין.

''בתוך 11 ימי מבצע 'לתת כתף' התחסנו כמעט 800,000 אזרחים. תודה לצוותים הרפואיים על העבודה הקשה והחשובה, תמיד עם חיוך", הוסיף שר הבריאות.