ד"ר אבישי בן חיים
ד"ר אבישי בן חייםצילום: חזקי ברוך

פרשן חדשות 13 ד"ר אבישי בן חיים משוכנע שמפלגת ימינה לא תתן יד להקמת ממשלה של גדעון סער ומפלגות השמאל לאחר הבחירות לכנסת ה-24.

בן חיים תקף את הפרשנויות בכלי התקשורת, ולפיהן ההיחלשות של גדעון סער בסקרים תאפשר לו להקים ממשלה.

''שומע כעת ברדיו איך ההגמוניה מדווחת לציבור על ירידת גדעון סער בסקרים כ'עלייה בסיכויים של סער להקים ממשלה. יש לו 61'. נאלץ להדגיש כי זו פרשנות של ההגמוניה למען ההגמוניה אך היא איננה אמת ואיננה סבירה''.

לדברי בן חיים, "בנט לא יכתיר את גדעון סער לראש הממשלה הבא אחרי נתניהו. למה לו לעשות שטות כזו? הוא רוצה את התפקיד בעצמו ואין לו שום סיבה לקרוע קרע עם מצביעי הליכוד, החרדים, ותומכי נתניהו בשביל להכתיר את סער במקום להמתין לתורו.

"וגם אם נגיד נגיד נגיד ירצה ללכת לקואליציה עם סער והשמאל, סמוטריץ' והחברים לא יבואו איתו. בקיצור, מי שסופר את מפלגת בנט כחלק מממשלה עתידית של חזית סער, לפיד, חולדאי, ליברמן, מרצ - עושה מעשה לא יפה ומכזב לכם את התודעה", הוסיף אבישי בן חיים.

סקר שפורסם אמש בכאן 11 מעלה כי לו הבחירות היו נערכות כיום היתה מפלגת הליכוד זוכה ב-28 מנדטים ומפלגת תקווה חדשה של גדעון סער ב-18.

ימינה זוכה ב-14 מושבים, יש עתיד ב-13, הרשימה המשותפת ב-11 ומפלגתם החדשה של רון חולדאי ואבי ניסנקורן ב-8. ש"ס מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 5, כחול לבן 4 ומרצ 4.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ענו 41% שיעדיפו את בנימין נתניהו ו-33% את גדעון סער.

בנוסף לפי הסקר, אם ימינה מתפרקת - והימין החדש והאיחוד הלאומי ירוצו בנפרד כשבצלאל סמוטריץ' רץ עם איתמר בן גביר, ימינה מקבלת 12 מנדטים והאיחוד הלאומי אינה עוברת את אחוז החסימה.

בתרחיש אחר שבו רון חולדאי חובר ליאיר לפיד, המפלגה המאוחדת "יש עתיד-הישראלים" זוכה ל-21 מנדטים והופכת לשנייה בגודלה. במקרה כזה מרצ לא עוברת את אחוז החסימה וקואליציה ללא נתניהו המורכבת מסער, לפיד, בנט, חולדאי, ליברמן וגנץ זוכה ל-65 מנדטים.

סקר נוסף שערך פרופ' קמיל פוקס עבור חדשות 13 העלה כי לו הבחירות היו נערכות כיום היתה מפלגת הליכוד זוכה ב-29 מנדטים ומפלגת תקווה חדשה ב-17.

ימינה נחלשת ל-12 ויש עתיד-תל"ם ל-11. הרשימה המשותפת מקבלת 10 מושבים, מפלגת הישראלים של רון חולדאי ואבי ניסנקורן 9, ש"ס 8, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 6, כחול לבן 5 ומרצ 5.

העבודה, גשר, הבית היהודי ומפלגתו של עפר שלח לא עברו את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: המפלגות התומכות בנתניהו מקבלות 45 מנדטים והמפלגות המתנגדות להמשך כהונתו מקבלות 63 מנדטים כולל הרשימה המשותפת. בתווך ניצבת ימינה עם 12 מושבים כאמור.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה אמרו 38% שבנימין נתניהו הוא המתאים ביותר, 18% תמכו בגדעון סער, 12% ביאיר לפיד, 9% בנפתלי בנט ו-4% בבני גנץ.