רוני אלשיך
רוני אלשיךצילום: Flash90

המפכ"ל לשעבר, רב ניצב בדימוס, רוני אלשיך בירך היום (חמישי) על האישור שנתנה ועדת גולדברג אתמול למינוי ניצב יעקב (קובי) שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, לאחר שנתיים ללא מפכ"ל קבוע.

"קובי לא רצה להיות מפכ"ל, הוא העדיף לפרוש כמפקד מג"ב. הוא איש של אנשים, עם עמוד שדרה, יצירתי וגישה טובה לטכנולוגיה. אני מאמין שהוא יעמוד בלחצים - הוא יקיף את עצמו באנשים שישלימו אותו", ציין אלשיך בראיון לרשת ב'.

אלשיך מתח ביקורת חריפה על העיכוב במינוי, "שנתיים ללא מפכ"ל זה טירוף מערכות. ידעתי שזה יקרה אבל לא פיללתי שלתקופה כזאת ארוכה".

בהתייחס לממלא מקום המפכ"ל היוצא מוטי כהן, אמר אלשיך "זו הזדמנות להגיד לו תודה - אני חושב שהוא תיפקד במצב בלתי אפשרי. לך תנהל משטרה כשסביב שולחנך כולם מועמדים להיות מפכ"ל. זה איום ונורא".

בהמשך נשאל אלשיך על ביקורו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בבית משפחתו של אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במהלך מרדף משטרתי אחרי הרכב בו נסע, ובתשובה מתח ביקורת מרומזת על השר.

"ליבי ליבי עם המשטרה ועם השוטרים, אני שומע את קולותיהם, וכאשר המשטרה לא יכולה לעמוד על רגליה, מפני שאין אף אחד שמגן עליה באופן עצמאי, אז קורים תהליכים שמפוררים את היכולת של המשטרה לעמוד במשימותיה", אמר אלשיך.

"אני לא רוצה להאשים אף אחד חוץ מאשר את העובדה שאין למשטרה מפכ"ל כבר שנתיים. זה מגיע לכל פינה. זה לא הגון להאשים. גם דברים שאני חושב שהמשטרה שגתה בהם, אני חושב שזו סיטואציה בלתי אפשרית. אם היה מפכ"ל היה יותר קל לעמוד מול הציבור", הוסיף.

"לצערי כל הנושא הזה של נוער הגבעות מקבל טיפול לקוי גם תקשורתית, גם חינוכית, גם מנהיגותית. בכל מקום שקטינים הם נוער בסיכון המשטרה רואה בהם פוטנציאל לחזור לדרך הישר, יש תכניות לטיפול בנוער בסיכון עם הצלחות מרשימות ביותר", ציין אלשיך.

על ביקורו של השר אמר אלשיך, "הקול שצריך להישמע זה גינוי בכל פה של העבריינות ומצד שני למצוא את הדרך לשתף פעולה כדי להחזיר את הנוער בסיכון לדרך הישר"

אלשיך אף דחה את הביקורת על חקירת האירוע בידי המשטרה. "את מעלה על הדעת שכל פעם שחשודים בפלילים מתלוננים על המשטרה המשטרה לא תוכל לחקור? אני לא קובע מה היה פה, אין שום כלים לקבוע מה היה פה. המשטרה עבדה בידיים נקיות, העבירה את החקירה למחוז אחר, ושיתפה חוקר מח"ש כך אני מבין מהתקשורת"

בכל הנוגע לטיפול בנוער הגבעות הוסיף אלשיך, "לא כל מי שמסתובב על הגבעות עם עיזים מעניין את המשטרה. אני מדבר על הגרעין הקשה שהאידיאולוגיה שלו מאוד מסוכנת, האם אפשר להחזיר נוער כזה לדרך נורמטיבית? אני ראיתי במו עיני שכן".