'יהודי לא הורג יהודי', שבועיים של הפגנות לסגור את ימ"ר ש"י. רח' יפו בי-ם, השבוע
'יהודי לא הורג יהודי', שבועיים של הפגנות לסגור את ימ"ר ש"י. רח' יפו בי-ם, השבועצילום: ענבר טויזר, N12

הרחובות בוערים כבר שבועיים בדרישה מוצדקת: לסגור את ימ"ר ש"י. המשטרה מקצה משאבי עתק למשחקי חתול ועכבר עם נערי גבעות – ולמי לא נשאר? גניבות חקלאיות ותיקי אונס מחכים בתור במשך שנים ללא כל מענה.

אהוביה סנדק ז"ל הפך ברגע אחד מנער עלום ולא אהוד לגיבור ציבורי. אהוביה נגע עמוק בכולנו. כולנו הכרנו השבוע את משפחתו החמה והאוהבת, שמענו על לידתו בגוש קטיף, על מסירותו לגבעה, אהבתו לארץ ישראל, שקידתו בתורה וסדר הלימוד היומי המדהים שלו הכולל גמרות, וכתבי הרב קוק זצ"ל. אהוביה השכים מידי בוקר לרעות את עדר הצאן, הלך לשבת וללמוד בבית המדרש, לבנות בית בגבעה, טרסה בשדה או להכשיר דרך חדשה במו ידיו.

כיצד הגענו למצב כה נורא, בו אנשי החוק רואים באהוביה וחבריו הנערים – אויב העם? מושא לרדיפה אובססיבית של גורמי החוק? מה זאת היתה לנו? הרגעים האיומים האלו בהם שכב לבדו אהוביה הפצוע, המופקר, תחת הרכב – אינם נותנים לנו מנוחה.

עשרות אלפי יהודים (במצטבר) מפגינים כבר שבועיים מרוב כאב. יהודים רבים חשים שאינם יכולים עוד לשתוק, אלפי אנשים מכל גווני הציבור הגיעו לניחום האבלים. ורבים פשוט פשוט יצאו לרחוב, לכביש, למסילת הרכבת, או לעמוד מול תחנת המשטרה הקרובה. הפגנות נחושות היו השבוע בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, מרכזי ערים וגשרים, צמתים ותחנות משטרה, סה"כ מאות עצורים (!). גם בעיר ניו יורק נערכו מספר הפגנות ונעצר מפגין. אם בשם החוק יהודי נוגח רכב יהודי, אז התבלבלנו פה לגמרי. אם בסופו של מרדף אכזרי יהודי מת ולאחר מכן מנסה המשטרה עצמה לטייח את נסיבות רציחתו – הגיעו מים עד נפש, נפש הנער.

איך לתקן? המציאות הזו יכולה להשתנות, אין הדבר תלוי אלא בנו. זה אפשרי אך רק אם לא נשתוק. רק אם נמשיך את הזעקה הציבורית האדירה שדורשת: צדק לאהוביה! עזרתכם נצרכת, והיא יכולה לקרות במגוון דרכים יצירתיות: אפשר להצטרף להפגנה הקרובה לביתכם, אפשר ליזום הפגנה – מטה 'יהודי לא הורג יהודי' ישמחו לעזור בשילוט ופרסום (ניתן לפנות באמצעות הודעה בלבד למספר 0524630704) . תהיו יצירתיים. לכל אחד יש מעגלי השפעה, כתבו, שתפו, יזמו מפגשים, אירועים, מיצגים. הכל כדי שלא יקרה חלילה עוד מקרה, ונצטער על שתיקנו.

לכן אנחנו זועקים עכשיו, מידי ערב, נגד העוולות והרדיפות, וקובלים בעקשנות נגד טיוח הרצח. אין לנו די אמון במשטרה כי היא תתקן את העוולות. אין לנו אמון במח"ש שיבדוק בצורה מהימנה, הציבור מכיר כבר היטב את שיטותיהם הקלוקלות.

הדרישה שלנו היא ברורה – לסגור את ימ"ר ש"י. בקבוצת הפייסבוק שהוקמה 'סוגרים את ימ"ר ש"י' – הכותבים משתפים סיפורים אישיים על הסבל שחוו מאת ימ"ר ש"י. מנעד הכותבים מגוון, מנערים שנעצרו באישון ליל, ועד למתיישבים בוגרים, חברי כיתת כוננות שנחקרו ונשקם הוחרם בברוטאליות. מפגינים שקטים שחטפו מכות רצח, הורים שהושכמו באישון ליל בחשדות מופרכים ובעיקר עדויות רבות על תרבות שקרים אלימות קשה והסתרה. כנסו ותקראו, אזהרת צפייה: זה מזעזע.

הפעילות של המפלג לפשיעה לאומנית מכוונת נגד יהודים – ולכן אלו דברים קשים ובלתי נסבלים. האבסורד זועק עוד יותר כשזוכרים שבמחוז ש"י ישנם מאות תקריות גזעניות לאומניות מידי חודש: אבנים, בקבוקי תבערה ועוד אירועים רצחניים. כמובן שהמדינה באמת מנסה לרסן את הטרור הערבי, ומפעילה יום יום את צהל ואת השבכ, נכון. ובכל זאת: אנו רואים בקביעות זריקות אבנים נגד יהודים, רק בניסי ניסים אין הרוגים – מדוע לא נשלחות ניידות לרדוף את מיידי האבנים עד מוות?! עולם הפוך! כאשר תושב מדווח על זריקת אבנים – החיילת במוקד שואלת אותו בנימוס האם יש נזק? האם יש נפגעים? הדיווח מועבר, וממשיכים הלאה. אלו מעשים שבכל יום!

מניעת אנרכיה. מי שחושב שזריקת אבנים זהו נסיון לרצח, וזוהי אנרכיה (אני בטוח בכך) מוזמן לעשות סדר ולסיים את האנרכיה החוגגת במדינת ישראל כבר שלושים שנה. יהודים חוטפים באופן קבוע, ואנחנו שותקים. בתוך כל זה מישהו התבלבל לגמרי, וסימן את נוער הגבעות כמקור לחוסר היציבות ביו"ש, זהו שקר! ואסור לנו לשתף איתו עוד פעולה בשום צורה שהיא.

הטיוח חמור מהניגוח. בעקבות ההפגנות האדירות המשטרה החלה לחוש כי האדמה קצת בוערת, וכלן הם מנסים בכל מחיר להשתיק את המחאה. גרסאות המשטרה לאירוע נעו מצד לצד, בכיוונים סותרים ומופרכים: תחילה סיפרו כי היה דיווח על יהודים שזורקים אבנים – והנה פלא, עד כה לא נמצא ערבי אחד שנזרקו לעברו אבנים באותו בוקר. אח"כ עברו לספר כי סברו שמדובר ברעולי פנים ערבים (ימר שי רודף אחרי ערבים). בהמשך באופן בלתי יאומן המשטרה החליטה להחמיר את החשדות נגד שאר העצורים, הפצועים, את המוות של אהוביה ניסו לטפול על חבריו! זהו מעשה מרושע ומטופש, שרק מוכיח עד כמה אנשי ימר שי הלכו רחוק בשנים האחרונות. ראש צוות החקירה ה'מיוחד' הכריז מראש בבית המשפט כי השוטרים הרודפים הם מלח הארץ, ונהגו במרדף הזה בצורה ראויה. כלומר – הטיוח כבר מוכן מראש. איך אנחנו נותנים לזה לקרות? האם אין זה מזמין חס ושלום את הרצח הבא?

האם זה באמת נקרא רצח? שאלה זו נשאלה בפי רבים השבוע, והיו אף רבנים כתבו כי אין להשתמש במונח 'רצח' בהקשר מותו של אהוביה. לאחר בדיקה פשוטה מצאנו כי התשובה היא בהחלט כן, זהו רצח. חד וחלק. תורתנו הקדושה קוראת בשם 'רצח' לכל הריגה ואפילו נעשתה בשגגה. וגם בלשון החוק: "הגורם בכוונה או באדישות למותו של אדם דינו מאסר עולם". באחת ההפגנות בשדרות הזכיר ראש הישיבה הרב פנדל את ההלכה, והפסוק המפורש: "וְזֶה דְּבַר הָרֹצֵחַ אֲשֶׁר יָנוּס שָׁמָּה וָחָי אֲשֶׁר יַכֶּה אֶת רֵעֵהוּ בִּבְלִי דַעַת וְהוּא לֹא שֹׂנֵא לוֹ מִתְּמֹל שִׁלְשֹׁם", "...וְהוּא לֹא אוֹיֵב לוֹ וְלֹא מְבַקֵּשׁ רָעָתוֹ". כלומר, אם הממית (אפילו בשוגג) ידוע כשונא את הנרצח, הרי אין זה רצח בשגגה אלא חמור מכך!

והוא לא שונא לו? ההתנהלות הנוראה של המשטרה בזירת האירוע והנהיגה הפרועה של השוטרים (שבנס לא גרמה תאונות נוספות עם מתיישבים שנסעו בכביש) מלמדות על היחס של ימר שי לנערים. גם חסימת החובשים, העיתונאים, חברי הכנסת ואנשי זקא (!!) מלמדת בעליל על הבוז העמוק שהם חשים כלפי נוער הגבעות, בוז עד כדי מוות! האווירה ביחידת ימר שי מדיפה ריח רע של שנאה, והתוצאות קשות מאוד.

כל מי שחשובה לו משטרת ישראל ישרה ויעילה, עליו לקום כעת ולמחות בחריפות, כדי למנוע את האירוע המסוכן הבא. בזמן שהטרור הערבי משתולל בחוצות היום ברחובות לוד, בשכונות הערים ובכביש שש (!!!) המשטרה חייבת לחלק את עוגת המשאבים שלה בצורה נבונה יותר, לפני שהעניינים במדינת ישראל יצאו מכלל שליטה.

חלוקת העוגה. בשומרון וביהודה החיים נמשכים. אזרחים ואזרחיות רבים נפגעים כתוצאה מהאובססיה המשטרתית כנגד נערי הגבעות. בממצאי דו"ח מבקר המדינה, לפניית ארגון לביא, מצויין כי מאות תיקים של שוד וגניבה חקלאית – ממתינים בשקט ללא כל טיפול או מענה מקצועי. מחוז ש"י משאיר תיקים כבדים מאוד בידי התחנות הפשוטות, כי לימ"ר אין פנאי לטפל אפילו באחד מהם! בלשי הימ"ר עסוקים באיתור מרססי גרפיטי, או נערים המפרים צו הרחקה דרקוני. והנה נתון ממש מבהיל: מתוך מאה חמישים וששה תיקי אונס (!!) במחוז ש"י, טופל רק תיק אחד על ידי הימ"ר. שאר התיקים טופלו בתחנות המשטרה המקומיות שברוב המקרים אינן מצליחות למצות את הדין.

צוואת אהוביה ז"ל. מותו הקשה של אהוביה הותיר לנו צוואות ברורות: להתחבר, יהודי אוהב יהודי, מדבר עם יהודי. לא נגנה עוד מאחורי הגב אלא נבוא לשיח ישיר וכנה, נקשיב ונדבר אחד עם השני. אהוביה אמר: כשם שיש לימוד תורה לשמה, כך ישנה אהבת ארץ ישראל לשמה. אמר ועשה, בעקשנות, במסירות, באהבה. נלמד מדרכיו ולא נרפה עד שתתקבל תביעתנו: לסגור את ימר שי, ולטפל באויבים האמיתיים.

[email protected]

נתוני מחוז ש"י: הימ"ר עסוק, והפשיעה ביו"ש חוגגת
נתוני מחוז ש"י: הימ"ר עסוק, והפשיעה ביו"ש חוגגתהנתונים באדיבות: ארגון "לביא"