מירי רגב
מירי רגבצילום: Yossi Aloni/Flash90

שרת התחבורה מירי רגב מגיבה לנאומה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שקראה להותיר את מערכת בתי המשפט מחוץ למשחק הפוליטי, כלשונה.

"הנשיאה חיות, לא נבחרתי לוועדה למינוי שופטים כבובה וחותמת גומי. יש לי מה לומר על אופיו וצביונו של בית המשפט בישראל.

השמאל לוקה באליטזם, ניתוק ורצון לשמר את בתי המשפט כמעוז הגמוני אקטיביסטי. אמירתך מרחיקה את אמון הציבור מבתי המשפט ופוגעת בעשיית צדק ושיוויון. אני מציעה תפיסה צודקת ושיוונית שנותנת קול ובמה לקולות שונים, המצפים שקולם יהדהד בהיכל הצדק. זאת הדרך לשקם את אמון הציבור במערכת המשפטית".

חיות נאמה בטקס השבעת 18 שופטות ושופטי בית המשפט החדשים, שהתקיים בבית הנשיא בירושלים. נשיאת העליון ביקשה להוסיף: "הרשות השופטת מהווה אי של יציבות ומרחב לשיח ראוי, ממלכתי ומכבד. ולכל מי שמתעקש לעשות הון פוליטי על גבנו - הייתי מציעה להביט תחילה אל תוך ביתו פנימה. יש להותיר את מערכת בתי המשפט מחוץ למשחק הפוליטי, כי הניסיונות לגרור אותה ואת שופטיה אל השדה הפוליטי הם מסוכנים".

הנשיא ראובן ריבלין הדגיש כי מערכת משפט עצמאית חיונית לדמוקרטיה, אך הוסיף גם קרא למערכת המשפט להיות קשובה לביקורת המופנית כלפיה, ואמר: "חברה דמוקרטית חפצת חיים - מתקיימת ומתקדמת בזכות המחלוקות והמתחים שמניעים אותה. כל ביקורת מכבדת – ראוי שתשמע, וראוי שיופקו ממנה מסקנות. אל לכם לחשוש מהביקורת אלא להכניס אותה הביתה, לבחון אותה, לשוחח עמה".

"המשיכו להגביר את השקיפות, יקירי, אל תחששו להוסיף ולחשוף לעיני הציבור את יראת הקודש שבה אתם עושים ועוד תעשו במשפט האמת והצדק. אתם השליחים שלנו, והממלכתיות שלנו, החוסן החברתי שלנו, היכולת שלנו לחיות כאן יחד – כל אלה מוטלים על הכף. זוהי אחריות גדולה מאין כמוה", הוסיף נשיא המדינה.