הכנה לצו ראשון
הכנה לצו ראשוןצילום: FREEPIK

אם גם אתם שמעתם לא פעם משפטים כמו: "הטובים לטייס", "סיירת או ניירת" ו"8200 זה העתיד" אתם לא לבד!

יותר ויותר בני נוער בשנים האחרונות מבינים כי הגעה למקומות נחשקים ותפקידים מיוחדים בצבא הם מקפצה בטוחה להצלחה בתחילת החיים האזרחיים שלנו.

ואכן, הם לא טועים. ניתן לראות מגמה משמעותית בשוק העבודה הישראלי אשר מחפש בוגרי יחידות מיוחדות מכלל המערך הצבאי, ולהם ניתנת הגישה לקבלת משרה ייחודית ומעניינת ביותר.

ואמנם הלכנו רחוק כשהתחלנו לדבר על שוק העבודה, כי בסופו של דבר הכתבה הזו מיועדת לבני נוער, מלש"בים, בני 16 טרם הגעתם לצו ראשון והחשיפה הראשונה שלהם מול הגוף הגדול שנקרא צה"ל (צבא ההגנה לישראל). אז איך בעצם ניתן להגיע אל אותן היחידות המיוחדות?

הכל מתחיל בהכנה לצו ראשון:

כדי להגיע אל התפקידים המיוחדים והיחידות הנחשבות ביותר, נדרשים המלש"בים (מועמד לשירות ביטחון) לעבור מספר מיונים טרם גיוסם. מיונים אלו מתחילים לרוב בכיתה י"א, וניתנים אך ורק לאלו אשר עברו את תנאי הסף המוכתבים בצו ראשון.

על פי רוב, על מנת לקבל זימון למיוני המשך בכלל המסלולים שהצבא מציע, על המלש"בים לקבל נתוני איכות גבוהים מהממוצע (קב"א - 54 ודפ"ר - 70).

בעבר לא הייתה קיימת המודעות לחשיבות ההצלחה בצו ראשון, ועל כן, בני נוער רבים היו מגיעים אל היום ללא כל הכנה מקדימה. כתוצאה מכך, מספר רב של בני נוער קיבלו ציונים שאינם משקפים את יכולותיהם ובשל כך נמנע מהם המשך מיונים לתפקידים רבים.

כיום, המודעות להצלחה בצו ראשון עלתה בצורה משמעותית, מתוך ההבנה כי יום זה הוא "כרטיס כניסה" לצה"ל. הצלחה ביום המיון תאפשר שינוי משמעותי בשירות הצבאי העתידי של המלש"ב. יותר ויותר בני נוער היום מודעים לחשיבות ועל כן מתכוננים ליום החשוב הזה מבעוד מועד. במקום ימים ספורים לפני התאריך המיועד, הם מוצאים עצמם במרוץ נגד השעון כבר שבועות אם לא חודשים לפני.

הכנה לצו ראשון היא לא מילה גסה. הצלחה ביום המיון תאפשר המשך מיונים במסלולים השונים, לתפקידים נחשקים, מסווגים ומיוחדים, הוא דבר אפשרי ובר השגה. ניתן לראות כי חלה עלייה משמעותית ברמת המוכנות של בני הנוער לקראת היום.

עוד נציין כי מספר רב של בני נוער אשר מבצעים הכנה על ידי קורס מקוון באינטרנט, הפך לדבר שכיח בחברה וכי התוצאות לא מאחרות לבוא. אותם בני נוער אחראים שבחרו להקדיש מזמנם, למדו והתכוננו בעזרת עזרה מקצועית, הצליחו בצורה משמעותית יותר, וקיבלו נתוני איכות גבוהים. או במילים אחרות, הם הצליחו לעבור את המיון הראשון של הצבא בהצלחה ופתחו בפניהם מגוון אפשרויות לתפקידים מעניינים ונחשקים.

קיימים מספר אתרים ומכונים אשר מציעים הכנה לקראת יום המיון הראשון, וכן לשאר המיונים והמסלולים בצבא. אך ניתן לראות כי אתר "פזצטא" הוא אתר מיוחד וחדשני אשר מביא את המידע העדכני ביותר אודות תהליכי הגיוס, ומציע דרכי לימוד אטרקטיבים במיוחד, המבוססים על למידה בוידאו, שכן בתקופה זו הדבר הפך לשכיח ביותר. מטרת האתר היא להנגיש פלטפורמה איכותית, מקצועית ונוחה בשביל כל מלש"ב אשר מעוניין לקבל ציוני קב"א ודפ"ר גבוהים מהממוצע, כמו כן ליווי אטרקטיבי ומכין ברמה הגבוהה ביותר לקראת יום המיון.

אם יש לכם מוטיבציה גבוהה ורצון לבצע שירות משמעותי ומעניין, אם אתם רוצים להנות מהשירות שלכם בשנתיים או שלוש השנים הבאות בצה"ל ולהרגיש משמעותיים, אם יש לכם את הרצון להוכיח כי אתם הטובים ביותר, כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר ולהתחיל להתכונן עכשיו!

זכרו - "אין שני לרושם ראשוני" ואת הצו ראשון ניתן לבצע רק פעם אחת. כנסו לאתר "פזצטא", תתרשמו מן המידע, הירשמו לקורס ותתחילו לתרגל!