ארכיון
ארכיוןצילום: מד"א

ארגון מגן דוד אדום מכריז על צמצום פעילות החל מהלילה (ה'), נוכח אי עמידתם של משרד הבריאות והמדינה בהתחייבות להעברת מימון עבור השירותים שביקשו.

משרד הבריאות ביקש ממד"א שירותים שונים בהם תגבור אמבולנסים בגבול הצפון, ביו"ש ובעוטף עזה, כמו כן בדיקות מיוחדות למנות הדם מעבר לבדיקות הסטנדרטיות שמבצעים שירותי הדם של מד"א ובנוסף חיסונים, כל זאת תוך התחייבות כי המדינה תשלם על השירותים הנוספים הללו.

בתום חודשים ארוכים של הבטחות והמתנה רבה – המימון לא הגיע וכעת נאלץ מד"א להודיע על צמצום הפעילות בשירותים אלו.

במד"א מקווים כי התקציב לפעילות יועבר בהקדם לשם חזרה לפעילות סדירה ומדגישים: ''מד"א ימשיך להעניק טיפול רפואי מסור ביהודה ושומרון ובגבול הצפון ואף ישארו נקודות הזנקה הפרוסות מזה שנים באזורים הנ"ל''.

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "מצער מאוד שהתנהלות משרד ממשלתי, אשר עוסק בבריאות הציבור, פוגע למעשה באופן ישיר במטרה עליה הכריז. המדינה הזמינה שירות ממד"א, השירות בוצע בהצלחה – אך התשלום והמימון לא הגיעו עד רגע זה, למרות ההבטחות והארכת טווח הזמנים והמשך הטיפול מצידנו.

''כעת, נוכח היעדר המימון ובתום הבטחות רבות מצד המדינה – מד"א נאלץ לצמצם את השירותים באזורים אלו. נוצרו חובות גדולים אשר רק לאחר השלמתם נוכל להמשיך ולספק את השירותים הנוספים אשר הוזמנו ע"י המדינה ומשרד הבריאות– שאינם מעבירים את המימון", הוסיף בין.