עומר ינקלביץ' במאהל ההתיישבות הצעירה
עומר ינקלביץ' במאהל ההתיישבות הצעירהצילום: פורום ההתיישבות הצעירה

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' (כחול לבן) הגיעה היום (חמישי) למאהל ההתיישבות הצעירה מול משרד ראש הממשלה, כדי להביע את תמיכתה בהסדרה ובמתיישבים.

השרה אמרה בתום הפגישה: "באתי הנה להיות לצדכם. הלב שלי אתכם. המאבק שלכם צודק. צריך להסדיר את ההתיישבות הצעירה. אמשיך לפעול ככל יכולתי בנושא".

חברי פורום ההתיישבות הצעירה הבהירו לשרה שהזמן דוחק ויש לקבל החלטה באופן מיידי, וכל עיכוב טומן בחובו נזק. "אנחנו מודים מאוד לשרה ינקלביץ' על התגייסותה לטובת הסדרת ההתיישבות הצעירה. אי אפשר להישאר אדישים למתקפות האישיות נגדה, שחצו כל קו אדום ביתר שאת מאז שהתחילה לפעול למעננו", אמרו חברי פורום ההתיישבות.

''היום אנחנו אומרים לשרה: את לא לבד, מאות אלפי מתיישבים יחד איתך ואיתנו תומכים בך ובמאבק הצודק", הוסיפו.

דוד אלחייני: עומדים מאחורי ההתיישבותדוברות

חברי כנסת, שרים ואישי ציבור ממשיכים כל העת להגיע למאהל ההתיישבות הצעירה. יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני אמר בצהריים: "אני נמצא במאהל של ההתיישבות הצעירה, שההנהגה שלה נמצאת פה כבר כמה ימים. אנחנו תומכים בהם ומעודדים אותם. אנחנו מאחרי אותם עשרות אלפים של מתיישבים שממלאים את חובתם למדינת ישראל, קמים כל בוקר – מי לעבוד ומי לצבא – וזקוקים לתשתיות הראשיות.

"זה הזמן של ממשלת ישראל, כבר ביום ראשון להביא החלטה להסדרת ההתיישבות הצעירה. אני קורא לכל השרים ולכל חברי הכנסת ללחוץ על ראש הממשלה ועל כל מי שצריך ללחוץ כדי שזה יבוא ביום ראשון להחלטת ממשלה. זהו חוב מוסרי שהממשלה חייבת למתיישבים וזה הרגע לעשות את זה", הדגיש אלחייני.