המשטרה אוכפת את הסגר
המשטרה אוכפת את הסגרצילום: איתן אלחדז/TPS

המשטרה איתרה הבוקר (חמישי) גבר תושב קרית ביאליק, מחוייב בידוד, שיצא "להתאוורר" בעיר נשר על אף שאסור לו לצאת ביתו. השוטרים קנסו אותו ב-5000 ש''ח.

בפארק בנשר איתרו השוטרים גבר נוסף, תושב קרית מוצקין שגם הוא מחוייב בידוד, אשר יצא מביתו על מנת "לנשום אוויר". לאזרח נרשם קנס בגובה 5,000 ש"ח בגין הפרת חובת הבידוד והוא נדרש לשוב מיד לביתו.

הפעילות היוזמה של המשטרה מגיעה על רקע העלייה בהיקף התחלואה מנגיף הקורונה ומהתחושה הציבורית כי לא מדובר בסגר הרמטי אלא בהגבלות בלבד בדמות 'ריסון מהודק'.

בתדרוך לעיתונאים אמר היום מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, כי העלייה בתחלואה ובתמותה תוביל להחמרת ההגבלות ולסגירה חלקית של מערכת החינוך.

"מדי יום נוספים 30 נפטרים חדשים ו-100 חולים קשים. אנחנו מתכננים צעדים נוספים שאולי נצטרך לעשות על מנת להוריד את התחלואה - צמצום הלימוד, העובדים והתנועה", אמר לוי.

"אנחנו עוקבים כל הזמן אחרי התחלואה וכל המדדים ואנחנו מתכננים צעדים נוספים שאולי נצטרך לעשות על מנת להוריד את התחלואה", הסביר מנכ"ל משרד הבריאות, "צעדים שפירושם החמרה. צמצום הלימודים, העובדים והתנועה - כל זה על מנת למנוע התקהלויות וסכנת הדבקה.

''אם אנחנו ממשיכים בקצב התחלואה הזה ולא מצליחים להוריד אותו - אנחנו נכפיל את מספר החולים כל שבועיים, נכפיל את הקשים כל 5-6 ימים ונגיע למצב אי ספיקה ולתמותה. לכן אנחנו חושבים שיכול להיות שאנחנו נצטרך להטיל עוד הגבלות. אנחנו ממתינים עוד זמן מה כדי לראות את ההשפעות של הסגר הזה, ואת זה נראה עוד כמה ימים".