TikTok
TikTokצילום: ISTOCK

לאחר שהנשיא טראמפ הודיע כי הוא מתכוון לאסור על פעילותה של הרשת החברתית הסינית "טיקטוק" בארה"ב, יצטרכו ראשי החברה לעמוד ככל הנראה בפני אתגר משפטי נוסף שמגיע מילדה בת 12.

הילדה הבריטית, תושבת לונדון, מתכננת להגיש תביעה נגד טיקטוק בגין "אובדן השליטה על פרטיה האישיים".

בדיון מקדמי שנועד לקבוע האם הילדה תוכל להגיש את התביעה נגד הרשת החברתית הסינית, אמר צ'ארלס צ'יומיי, עורך דינה של הילדה בת ה-12 שפרטיה האישיים נותרו אנונימיים לפי דרישתה, כי "טיקטוק עיבדה באופן בלתי חוקי נתונים אישיים של ילדים במטרה לזכות בהכנסות מפרסום מלקוחות ארגוניים.

''הנתונים האישיים שלה נמצאים בשימוש באלגוריתם המנתח את העדפות המשתמש על מנת להתאים את התוכן המוצג בפניהם כדי ללכוד את תשומת ליבם. זה מעודד את השימוש באפליקציה, ולמרות שמצוין בתנאי השירות של האפליקציה שהיא לא מיועדת לשימוש מתחת לגיל 13, ברור שמספר רב של משתמשים נמצאים מתחת לגיל זה".

עורך הדין גם טען כי טיקטוק מעבדת את פרטי המשתמשים מתחת לגיל 12 שכוללים את שמותיהם, תאריכי לידה, מקום מגורים, כתובות IP של מחשביהם, היסטוריית גלישה ועוד.

התביעה של הילדה בת ה-12 נגד ענקית הרשת החברתית זכתה לתמיכתה של אן לונגפילד, נציבת רווחת והגנת הילדים באנגליה. היא אמרה כי "אני מאמינה כי טיקטוק הפרה את חוקי הגנת המידע בבריטניה ובאיחוד האירופי. אני מאמינה כי האפליקציה אוספת ומעבדת את נתוני הילדים בכדי להניע את אלגוריתם המלצות הווידיאו שלה, במטרה לתפוס את תשומת הלב של הצופים הצעירים ולהפיק הכנסות מפרסום".

ראשי הרשת החברתית טענו לעומת זאת כי "אנו מקיימים מדיניות איתנה להגנה על ילדים ולא מאפשרים לילדים מתחת לגיל 13 להצטרף".