ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שר האוצר ישראל כ"ץ תקף הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 13 את חברי הליכוד שפרשו מהמפלגה. לטענתו הם היו נשארים "אם הנסיבות הפוליטיות היו מתאימות מבחינתם".

כמו כן, השר תקף בפרט את בכיר הליכוד לשעבר גדעון סער: "אם הוא היה קרוב למעמד שלי במפלגה - הוא לא היה פורש".

ישראל כ''ץ אמר כי ימשיך לכהן כשר אוצר אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה.

כ"ץ גם התייחס למשבר בממשלה שהוביל להקדמת הבחירות, וטען כי "לראש הממשלה אין שום אחריות על כך שתקציב 2021 לא עבר - כחול לבן התנגדו להעלות את הנושא לסדר היום".

לדבריו, "התקציבים היו מוכנים, אבל הוויכוח הפוליטי מנע את העברתם - כחול לבן התנגדו בגלל הוויכוח על הרוטציה".

בתוך כך, נתניהו טען אמש בוועדת החוקה של הליכוד כי מפלגתו תגיע ל-40 מנדטים בבחירות הקרובות - למרות הקורונה. בהקלטות שפורסמו בתוכנית "היום שהיה" מתוך הוועדה מסביר נתניהו כיצד הוא חושב שזה יתאפשר.

"אחרי הסגר הראשון נראה היה שהקורונה מאחורינו, עלינו ל-40 מנדטים ונשארנו שם ארבעה חודשים. התחלנו לרדת כשהתברר שהמחלה חזרה ואז איבדנו את אותם 10 מנדטים", נשמע נתניהו בהקלטה. לדבריו, "אנחנו יכולים להגיע ל-40 מנדטים. יש בעיות עם בעלי העסקים שאנחנו צריכים לעזור להם ויש הזדמנויות אחרות שאני לא אפרט אותן כאן בכל מיני מגזרים אבל זה לא בלתי ריאלי". רה"מ המשיך: "אנחנו נגיע עד 40 מנדטים, אני לא יודע אם מעל 40, אבל אנחנו נביא את זה לא על אף הקורונה, אלא בזכותה".

דבריו של נתניהו נאמרו בניסיון לשכנע את הוועדה שיש לבטל את הפריימריז לרשימת הליכוד ולהעניק לו שישה שריונים ב-40 המקומות הראשונים.