ווילבקין הערב מול קרמר. לא כוחות
ווילבקין הערב מול קרמר. לא כוחותצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

זה היה ביתי. שנת 2020 בספורט הישראלי הגיעה אל סיומה הערב (חמישי) עם משחק הכדורסל היוקרתי, הקלאסיקו, בין שתי קבוצות הכדורגל הבכירות ביותר בישראל - מכבי ת"א והפועל ירושלים.

כיאה למשחקים בין השתיים, המשחק הערב היה הרבה יותר מעוד ניצחון ונקודות, הוא היה גם על הכבוד אך גם על היכולת לצאת לדרך חדשה לאחר הפסד של שתיהן במשחקן האחרון כששתיהן רשמו הפסד ביתי.

בעוד מכבי הפסידה בבית לזניט במסגרת היורוליג, הפועל ירושלים עשתה זאת דווקא במסגרת ליגת העל בו עד יום שני האחרון עמדה על 100% הצלחה, כשהפסידה לעירוני נס ציונה בבית, במה שהיה גם הפסדה הראשון העונה בכל המסגרות באולמה הביתי.

ועדיין, המשחק הערב היה בין אחת משתי הקבוצות שטרם הפסידו העונה בליגה בבית, מכבי ת"א, לבין הקבוצה היחידה שעומדת על 100% הצלחה במשחקי החוץ עם שלושה ניצחונות כאלה בליגה, הפועל ירושלים.

הצהובים שניצחו בעונה שעברה במסגרת הליגה ב-3 מ-4 משחקי הקלאסיקו, רצו לנקום בירושלמים שגברו עליהם על חודו של סל בגמר גביע ווינר סל וברבע גמר גביע המדינה אשתקד. הנקמה הספורטיבית הצליחה גם הצליחה.

כמו ביום שני האחרון, גם הערב למעשה הפועל רדפה אחרי היריבה שממול לאורך כל הערב, כשזו חסרה כל כך את הקפטן שלה שנפצע שוב ג'ייקובן בראון.

גם מכבי חסרה שחקן מרכזי בשל פציעה, כשאותלו האנטר נפצע במשחק היורוליג האחרון וייעדר מספר שבועות, אך עם יכולת קליעה אדירה מחוץ לקשת בראשות ווילבקין וחבריו, לירושלמים שסיפקו משחק הגנה חלש, לא היה כל סיכוי.

תמיר בלאט שהצטיין במדי ירושלים נפצע לקראת סיום המשחק ובירושלים יקוו כי הפציעה לא חמורה כמו שנראית, שכן בלעדיו ובלי בראון, היא תתקשה לעצור את כדור השלג של רצף ההפסדים אליו נכנסה.

בסיום, מכבי מביסה את הפועל בקלאסיקו הראשון של העונה עם 80:101 ומסיימת את השנה האזרחית בטעם טוב ומתוק כשהיא מנחילה לירושלים הפסד שני ברציפות בליגה ותופסת במקומה את המקום הראשון בטבלת ליגת העל בכדורסל.

בשבוע הבא תגיע להיכל מנורה מבטחים שבתל אביב היריבה העירונית, הפועל, לדרבי במסגרת רבע גמר גביע המדינה בכדורסל - האם מכבי תצליח לעבור גם את המשוכה האדומה הזו?

קלעו למכבי: ווילבקין 29, ז'יז'יץ' 21, בראיינט 17, זוסמן ובנדר 9 כ"א, כספי 7, דיברתולומיאו 5, בלייזר 4.

לירושלים: בלאט 21, בריימו 15, ווילסון 11, תומאס 9, היל ואריאל 8 כ"א, זלמנסון 6, קרמר 2.