איראן
איראןצילום: ISTOCK

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, סיכם את שנת 2020 בעולם הערבי.

"הייתי קורא לה שנת החיסולים וההסכמים, או השנה בה האמת יצאה עוד יותר לאור. השנה שעברה נפתחה בדיוק בחיסולו של קאסם סולימאני. ארה"ב אזרה את האומץ וחיסלה את מי שהפגין כל כך הרבה טרור בעולם הערבי נגד מדינות סוניות, ששבוע לפני תקף את השגרירות האמריקנית בבגדד", הזכיר יחזקאלי.

''טראמפ אמר חאלס וחיסל אותו בשדה התעופה בבגד, ונכנסנו לעידן חדש – איראן מתגלה בחולשתה. איראן מפעילה טרור, לכן מדינות ערב הגיעו עם הגב לקיר. או שאתם עם ישראל וסעודיה, או שאתן נשארות כטרף בידי איראן, והנה השנה 4 הסכמי שלום. זה עם מדינות שלא היינו מעיזים לחשוב שזה יכול לקרות - מרוקו, סודן, בחריין, הנסיכויות. זו התוצאה של איראן התוקפנית, שתוקפת את שכנותיה והן באו לבקש מישראל ברית הגנה".

בהמשך, התייחס יחזקאלי למצבה של איראן ואמר: "האיראנים מאוד לחוצים, מדווחים על כלי שיט זרים שהגיעו למפרץ. יש לאיראנים תיאוריה שאומרת שסעודיה וישראל רוצות בהסכם, והשאלה אם ארה"ב תיתן את האור הירוק. כולם מבינים שהמציאות עומדת להשתנות.

''האיראנים חוששים שלפני עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן יהיה מבצע גדול יותר, תהיה תקיפה מתוחכמת שתשנה את המציאות לשנה הבאה. השאלה אם יהיו את כל קודקודי המשולש – ישראל, סעודיה וארה"ב שייקחו ביחד את ההחלטה הזאת".