עומר ינקלביץ'
עומר ינקלביץ'צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' מאוכזבת מהפרישה ההמונית של חברי מפלגת כחול לבן, שותפיה לדרך בשנתיים האחרונות, ומשוכנעת שכמה מהם פעלו להפיל את הממשלה ולפגוע במפלגה ''כדי לקרוץ למקומות אחרים''.

"המקרה של ניסנקורן ממש מאכזב", אמרה השרה. ''לאורך כל התקופה הזו בני גנץ נלחם למען ניסקורן, כדי שלא יפגעו בסמכויותיו כשר משפטים. העובדה שהוא בחר לעזוב ולהודיע על כך בתקשורת, לפני שאפילו פנה אל בני, מצערת מאוד. ככה לא מתנהגים".

בראיון לעיתון מקור ראשון הוסיפה ינקלביץ': ''לעומת זאת אני מכבדת את הדרך הממלכתית שבה בחר גבי לנהוג, כשהודיע ליו"ר המפלגה ולחברי המפלגה בצורה מכובדת על החלטתו".

בין ינקלביץ' ומשפחתה לבני גנץ ומשפחתו יש קשר ארוך שנים. "רויטל ובני ישבו פה לפני כמה ימים", היא אומרת. "הם מגיעים אלינו לשבתות, זה לא סוד. רויטל חברה טובה שלי, בני הוא חבר טוב של ירון, ובשביל הילדים שלי הוא כמו סבא'לה. הם מתייעצים איתו, למשל איפה לשרת. אולי זה מסביר למה הבן שלי בצנחנים", היא צוחקת, "ויחד עם זאת, היחסים עם בני מקצועיים וענייניים".

לשאלה איך נוצר הקשר ביניהם השיבה ינקלביץ' כי "הפעם הראשונה שבה פגשתי את בני הייתה כשהוזמן להרצות בכנס של נשים חרדיות. הוא דיבר שם על ערכים חברתיים ועל התנדבות. בהמשך הוא הגיע גם לאירוע שעשינו בעמותת 'רק התחלנו', של אמנים חרדים למען משפחות במצוקה. שוחחנו אחר כך, ושמעתי את השקפת עולמו על הקיטוב בחברה הישראלית ועל הצורך בקידום ערכי אחדות, התנדבות ואכפתיות.

''על בסיס זה נוצר בינינו קשר מקצועי של אמון והערכה. כשבני החליט ללכת לפוליטיקה, הוא ביקש ממני להיות חלק מהצוות המצומצם שהכין את התשתית לכך. הצוות הזה עבד במשך כשנה עוד טרם הקמתה הרשמית של חוסן לישראל", סיפרה השרה.

בשעה שבה התקיים הראיון, התחוללה דרמה מאחורי גבה של ינקלביץ': אמה, עדי גלינסקי, התראיינה לרדיו 103FM והשמיעה התבטאויות קשות כנגד הבת שהפכה לשרה בממשלה.

"יש לי הורים מדהימים ומקסימים שנתנו לי כל מה שהיה להם", היא אומרת, "אני בחיים לא אגיד מילה רעה על אמא שלי, נקודה. אני כן אגיד שיש פה הוכחה לאובדן העשתונות של התקשורת בימים האלו. חשבתי שאין עוד לאן לרדת, ובכל פעם אני מגלה שאפשר לרדת נמוך יותר ויותר. ואחר כך הם יעזו להגיד 'אנחנו בעד קידום נשים, אנחנו תומכים בנשים חרדיות'".