חרדים וקורונה
חרדים וקורונהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות גל החיסונים הגדול של השבוע האחרון, עליה של מאות אחוזים בחולי קורונה מאומתים נרשמה במהלך השבת עם כ-2800 חולים חדשים - כך על פי נתוני זק"א.

העליה נרשמה בחלק מהערים החרדיות, כשבראש הרשימה נמצאת ירושלים עם כ-850 חולים. בית שמש, ביתר עילית ומודיעין עילית הראו עליה של כ 300% משבת שעברה. עליה של 100% בבני ברק, פתח תקווה ואלעד.

עו"ד כבהה מועאוויה, מרכז נושא האיתורים במשרד הבריאות על מבצע האיתורים של זק"א ישראל וזק"א תל אביב מסר כי "50 צוותים פעלו מסביב לשעון מכניסת השבת ועד צאת השבת בכל הערים והישובים במגזר החרדי".

"העבודה המהירה ושיתוף הפעולה בין נציגי קופות החולים, נציגי לשכות הבריאות במחוזות, והעבודה על פי הנוהל הביא לקטיעת שרשראות הדבקה במהלך השבת במגזר החרדי. ההגעה לכל אדם שאומת ונמצא חיובי במהלך השבת, הביאה להכנסה של יותר מ-10,000 אנשים לבידוד ולמניעת הדבקה מיותרת".

עוד הוסיף "העליה הגדולה בכמות החולים באוכלוסייה החרדית משבת שעברה, למרות הסגר ולמרות מבצע החיסונים מסוכנת ומראה על כמות התחלואה ההולכת ומתפשטת באוכלוסייה החרדית. על כולנו לקחת אחריות על הבריאות שלנו, אני קורא לכולם ללכת ולהתחסן על מנת שנצליח לבלום את מגמת העליה בתחלואה".