אלפי בני אדם מפגינים הערב (מוצאי שבת) מול משרדי המחלקה לחקירות שוטרים בהר חוצבים בירושלים.

המפגינים מכל רחבי הארץ נושאים שלטים עם תמונתו של אהוביה וקוראים "לסגור את ימ"ר ש"י" ו-"לא לטייח את רצח אהוביה סנדק ז"ל". מכת"זית של המשטרה הופעלה כדי לפנות את המפגינים מהכביש.

מהמשטרה נמסר כי לפחות שבעה שוטרים נפצעו מאבנים או חפצים במהלך ההפגנה. כמו כן נעצרו 20 מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי. המשטרה טוענת בנוסף כי מפגינים הפכו ניידת משטרה.

הרב דב ליאור פתח את ההפגנה ונשא דברים במקום כך גם חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה. הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות נשא דברים לקהל: "גם רוצח בשגגה נקרא רוצח. קחו אחריות על הרצח הזה. איזה גוף במדינה חוקר את עצמו? איפה ראינו ששוטרים יחקרו שוטרים?

״אין גוף בעולם שחוקר את עצמם. אנו קוראים לסגור את ימ"ר ש"י, נבלה יצאה מכם קודם כל לעשות סטופ. ואז לחקור איך קרא המוות המיותר הזה. אנחנו רוצים אחדות וחיבורים. אני מהדרום מרגיש מחובר למרכז וללב. שולחים ברכה ואהבה לשומרון. אתם השליחים שלנו", הוסיף הרב.

הרוחות התלהטו במקום בעקבות הדיווח בחדשות 12 לפיו ארבעת השוטרים שהיו מעורבים במרדף לא יועמדו לדין. על פי הדיווח כתבי אישום נגד חבריו של סנדק שהיו עמו יוגשו במהלך השבוע הבא.

צילום: ברלה קרומבי
צילום: ברלה קרומבי