מעיקרי דבריו של אברהם סנדק בעצרת המחאה:

אנחנו, אברהם ואיילת סנדק, הוריו של אהוביה, נער מתוק מתוק, עם חיוך גדול וחלומות ענקיים. רועה צאן בחבל בנימין שבארץ ישראל, ששקד על לימוד התורה.

נער יפה, מיוחד, יצירתי וטוב לב, גר על גבעה, במעוז אסתר, יחד עם חבריו הוא בנה אותה ,טיפח גידל ואהב את הארץ.

אהוביה שרצה להתארס עם שלהבת.

איבדנו את אהוביה,הבן הבכור שלנו, בשל שנאת החינם המופנית לנערי ונערות הגבעות, אלה המיישבים את ארץ ישראל והאוהבים את רגביה. הם יודעים שההתיישבות תמיד קבעה את גבולות ארצינו, הנערים יודעים את מה שאנחנו שכחנו.

קברניטי המדינה הם אלה ששלחו את שוטרי ובלשי ימ"ר ש"י , על תקציביו הענקיים והשיטור האכזרי שלעיתים נוגד את החוק להלחם בנוער נפלא זה. הכאב וההרס שהסבו לא פעם לא פגעה ברוחם של הנערים , אך הביאה למותו של אהוביה.

פה מעל במה זו, איילת ואני קוראים לקברניטי המדינה למנות ועדת בדיקה חיצונית שתרד לחקר האמת, מה היה שם, באותו מרדף אומלל, ועדה שתאסוף את סרטי הצילום ממצלמות הדרך וממצלמות השוטרים ותוציא את האמת לאור, ותביא צדק לעולם.

אנחנו מבקשים הסברים: מדוע לא קיבלנו הודעה רשמית על מות בננו, מדוע שכב מוטל שעות בשטח מבלי שפינו אותו?

מדוע נעצרו חבריו למעוז ימים כה רבים?

נבלה נעשתה בישראל

אנחנו דורשים תיקון.

לא יתכן שהמשטרה תחקור את עצמה.

בנוער מטפל מפלג נוער ולא יחידה לפשעים חמורים .

לכן, אנו קוראים לסגירת יחידת ימ"ר ש"י.

כדי שמקרים אלה לא ישנו . כדי ששוטרים לא יעשו דין לעצמם.

אם הקילקול נעשה בשל שנאת חינם ונפילת הרוח, אנחנו, קוראים מכאן לכולם להתחזק באהבת חינם כלפי כל עם ישראל על פלגיו ושבטיו, אנחנו אוהבים את עם ישראל ומגנים כל אלימות מכל סוג, "כי אנשים אחים אנחנו" אנו מבקשים מעל במה זו להמשיך ולהרבות באהבת חינם ולעסוק בבניין הארץ ובלימוד תורה.

כדי ששם שמיים יתקדש .

הנסיון לצייר את התומכים והמפגינים כשוליים של החברה הישראלית, היא עוד אחיזת עיניים מבית מדרשה של התקשורת הישראלית הרוצה לקבוע את סדר היום .

ידעו כולם שהגיעו לנחמנו אנשים מצפון ומדרום , מההתיישבות העובדת, מהערים ומהכפרים, מהערבה ומהגליל מיהודה ושומרון . הורים ואחים שכולים , אנשים מכל ארץ ישראל .

גם להפגנה זו הגיעו מכל קצוות הארץ, כי סיפורו של אהוביה שיחרר את הכאב הנורא של הפגיעה בהתיישבות בארץ ישראל ובמיישביה .

אנחנו מודים לכל מנחמינו התומכים והמעודדים בימים קשים אלה. מודים למפגינים על נחישותכם, תמשיכו לעשות טוב בעולם, כמו שעשה אהוביה.

בבניין ירושלים ננוחם.