הרב עמיחי אליהו
הרב עמיחי אליהוצילום: איגוד רבני הקהילות

יו"ר 'איגוד רבני קהילות' וחבר מפלגת 'האיחוד הלאומי', הרב עמיחי אליהו, הודיע הבוקר (ראשון) שלא יוכל להצביע לרשימת 'ימינה' בבחירות לכנסת ה-24 וקרא לח"כ בצלאל סמוטריץ' להקים אלטרנטיבה פוליטית חדשה שתיתן דגש לחיבור הציבור המסורתי והציונות הדתית.

"לא אוכל להצביע עבור ימינה בצורתה הנוכחית. אני קורא לבצלאל להקים אלטרנטיבה אמיתית למפלגת נפתלי בנט", קרא הרב אליהו בחשבון הפייסבוק שלו.

"זו מפלגה שנלחמת את המלחמות של האתמול, את המלחמות של הקורונה, והמנהרות של צוק איתן.
בצלאל צריך לבנות את המלחמות של המחר. והוא מסוגל לעשות את זה אם הוא יעמיד נבחרת מכובדת שתדאג לייצג את החיבור לציבור שכ"כ קשור לה' יתברך ולא מוצא את עצמו חלק מעולם הערכים שהציונות הדתית מייצגת", הוסיף.

הרב אליהו סייג את דבריו והדגיש, "בבחירות הבאות אני אצביע לבצלאל אך ורק אם אראה שהוא לא נותן לבנט למחוק את מה שחשוב לי. זה לא רק בצלאל לבד, זה בצלאל והציבור של החוזרים בתשובה, זה בצלאל ואנשי הרב מזוז, זה בצלאל והחרדים העובדים, זה בצלאל ובן גביר. זה בצלאל והציבור המסורתי להרגיש אחווה עם הדברים שאנחנו מייצגים, זה יקרה לאט לאט".

דבריו נאמרו על רקע תמונה שהעלה פעיל הימין "הצל" בפייסבוק, שבה הוא מנשק את המזוזה בתחילת השנה האזרחית החדשה וכותב "נשיקת חצות שלי".

על התמונה כותב הרב אליהו ועוקץ כדרך אגב את חוסר ההלימה בין הציבור הדתי שמחובר לערכי היהדות והמסורת לבין נציגיו הפוליטיים. "משהו באמונה הטבעית זו (בתמונה) שמבטא "הצל", לא נוכח אצלנו מספיק, אומר הרב אליהו.

"לא שזה לא קיים. זה נמצא בתלמידי הישיבות, אצל ילדי החמ"ד, בתלמודי התורה, בישיבות ההסדר ובישיבות הגבוהות, זה בוודאי נמצא אצל רבני הקהילות המחוברים לציבור המסורתי. אבל זה נעלם ככול ש"המקף המחבר" משתלט על המהות. והד.נ.א. ממנו בנויה הנהגת הציונות הדתית. גורם לה להיפגש עם העולם דרך חגיגות נובי-גוד ולא דרך 'שמע ישראל'; דרך נשיקה קלילה לדנה וייס ולא דרך נשיקה ביד או יחס מכבד לרבנים. דרך 'אני ממליץ לצפות בשבת' ולא דרך שמירה על אווירת השבת במדינה, דרך שריון של איש מפלגת העבודה ולא במתן יצוג הולם לציבור עליו הוא צמח".