ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, משוחחת עם ערוץ 7 כאשר מבצע החיסונים בעיצומו ובצל דיווחים על חשש מפני מחסור בחיסונים, במיוחד בכל הנוגע לסבב הבא של מנה שנייה למחוסנים.

"הפתענו את כל העולם, ככל הנראה גם את החברות המייצרות את החיסונים וגם את עצמנו ביכולת לחסן כל כך מהר וכל כך ביעילות ובהיענות של הציבור", היא מסבירה, "אנחנו נמצאים במצב שאנו מעוניינים להקדים את כל המשלוחים, כדי שיגיעו לפה כמה שיותר מהר. בשלב הזה יש חיסונים ואנחנו רוצים לוודא שבינואר לא תהיה הפחתה, עובדים על זה".

לאחרונה עלתה השאלה כיצד הצליחה ישראל להשיג את החיסונים כל כך מוקדם, וטענה לפיה החברות המייצרות רואות בישראל 'ניסוי מעבדה' לקראת ההפצה לשאר מדינות העולם.

"לא מנסים עלינו כלום", מבהירה ד"ר אלרעי פרייס, "היתרון של ישראל זה מערכת בריאות. בהרבה מדינות אין מערכת בריאות, אך בישראל יש מערכת בריאות עם ארבע קופות חולים שאפשר להניע. מעבר לזה יש בישראל גיליון אלקטרוני, ובהרבה מדינות בעולם אין את זה. יצרני החיסונים רוצים להביא את החיסונים שלהם למקום שיעשה שימוש יעיל בחיסונים והם לא יזרקו".

ד"ר אלרעי פרייס מתייחסת גם לשינויים שעברו על הציבור החרדי מבחינת נתוני התחלואה והתמותה ואומרת שהיה שלב של תחושה של 'חסינות עדר' כאשר הנתונים השתפרו בערים החרדיות. "היה איזה רושם שהם אולי מאחורי הגל הזה, וסוג של שאננות התחילה ואיתה הפרות יותר משמעותיות של ההנחיות", היא מסבירה.

אלרעי פרייס מספרת שבבדיקות הגנטיות שנערכו לאחרונה נמצא שהוריאנט האנגלי נמצא במוקדים החרדיים והוא כנראה גרם לעלייה משמעותית בתחלואה במגזר החרדי.

משרד הבריאות פועל בימים האחרונים להביא את הממשלה להכרזה על סגר מהודק יותר בצל התחלואה, וד"ר אלרעי פרייס קובעת שזה הדבר הנכון לעשות בשלב הזה. "אני יכולה להבין את העם שהוא עייף מעוד סגר ועוד סגר ועוד מגבלות", היא אומרת ומבהירה שסגר זה הכלי האסטרטגי היחיד שיעיל להוריד תחלואה בטווח הקצר. "אנחנו בסוג של תחרות עם הוירוס מה אנחנו עושים יותר מהר - מחסנים יותר מהר או שהוירוס מצליח להתפשט בצורה מהירה יותר", היא מסבירה, "לצערי המגיפה מתפשטת מהר יותר".

את יכולה לדמיין את היום שאחרי הקורונה? "אני לא רק יכולה, אני גם מדמיינת", אומרת ד"ר אלרעי פרייס, "אנחנו הולכים לעולם שיש בו חיסונים ודרכון ירוק. תהיה שגרה בטוחה לצד הקורונה שתמשיך להיות פה".